Pressinbjudan till lanseringen av Erik Lallerstedts Aquavit

Lagom till jul lanseras Eriks Aquavit som är smaksatt med kummin, anis och dill som blandas med de moderna smakerna av citron, rosépeppar och rölleka. Eriks Aquavit är närproducerad på Kvarnholmen i Stockholm och kommer att säljas på tre närliggande Systembolag.

I samband med lanseringen bjuder Anna och Erik Lallerstedt in till pressprovning den 15 november på Gondolen. Under provningen kommer du att möta Anna och Erik Lallerstedt, Eriks restaurangers vd Linus Forsberg som står bakom receptet och producenten Liquid Services. Tillsammans med Eriks Aquavit kommer smakprover från årets julbord att serveras.

Anmälan till pressprovningen görs till press@eriks.se. OSA senast tisdag 13 november. Platser är begränsat.

Tid för pressprovning
Torsdag 15 november
Kl.14.00 - 15.00

Bara fem kilometer bort från Gondolen produceras Eriks Aquavit. Bakom receptet står Eriks restaurangers egna vd Linus Forsberg som har varit med i hela processen av produktionen. Doften är fruktig med citrus och rosépeppar och ett kryddigt inslag av dill och anis. Smaken är torr, mild med viss kryddighet. Eriks Aquavit välbalanserade kryddning av traditionella och moderna smaker gör att snapsen passar lika bra till julbordet som till midsommar.

Varmt välkomna till lanseringen av Eriks Aquavit!