Lördagen den 8 oktober skänker Erikshjälpen Second Hand sina dagskassor till Världens Barn-insamlingen.

Erikshjälpen Second Hand skänker dagskassor till Världens Barn

Lördag den 8 oktober går varenda krona som kunderna handlar för i Erikshjälpen Second Hands butiker oavkortat till Världens Barn-insamlingen. Förra året blev det sammanlagt 3,2 miljoner.

Genom second hand-butikerna bidrar Erikshjälpen till Världens Barn-insamlingen. På lördag, den 8 oktober, skänker de 61 fysiska Erikshjälpen-butikerna runt om i Sverige, och Erikshjälpens e-handel secondhand.se, sina dagskassor till Världens Barn.

Många butiker väljer också att uppmärksamma Världens Barn på flera sätt, genom att anordna barnaktiviteter i butiken eller erbjuda något extra gott i Farbror Eriks Kafé.

Världens Barn är Radiohjälpens största insamlingskampanj och sker i ett samarbete mellan Sveriges Television, Sveriges Radio P4 och 14 bistånds- och barnrättsorganisationer, där Erikshjälpen är en av dem. Utgångspunkten för Världens Barn är alla barns rätt till hälsa, skola och trygghet.

Kontakt:

Oscar Swerlander, Projektansvarig Erikshjälpen - Världens Barn-kampanj.
oskar.swerlander@erikshjalpen.se

Kontaktuppgifter till Erikshjälpen Second Hands butiker.

Mer info om Världens Barn.