Kristina Willgård invald i Ernströmgruppens styrelse

Kristina var tills nyligen CEO för AddLife AB (publ), en roll hon haft sedan avknoppningen från Addtech AB där hon var CFO. Bland tidigare uppdrag kan nämnas ekonomichef i Ericsson AB, CFO i Netwise samt CFO i Frontec. Bland övriga styrelseuppdrag märks Mölnlycke och Addnode.

”Vi välkomnar Kristina Willgård som ny ledamot i vår styrelse. Kristina har en relevant bakgrund som passar väl med Ernströmgruppens affärsfilosofi. Ernströmgruppens grundstomme med fokus på det decentraliserade ledarskapet med lokalt ägarskap i varje dotterbolag, industriell logik i kombination med Ernströmgruppens supportfunktioner rimmar väl med hur Kristina arbetat med och fått AddLife att växa kraftigt under de senaste åren” säger Michael Olsson, Ernströmgruppens styrelseordförande. Kompletteringen med Kristina i styrelsen ger Ernströmgruppen en bra grund för fortsatt fokus på uthållig lönsamhetstillväxt och vår vision om att bygga starka självständiga affärsområden.

Utnämningen av Kristina som ny ledamot är även ett viktigt steg mot vårt långsiktiga mål om en jämställd styrelse och ledning. Ernströmgruppens styrelse består idag av ordförande Michael Olsson och ledamöterna Kristina Willgård, Jonas Brogårdh, Eva Nilsagård, Lisa Emelia Svensson, representant från Ernströmgruppens huvudägare Neudi & Co genom Henrik Forsberg Schoultz samt ägarfamiljens representanter Fabian Hielte och Victor Hielte.

• styrelse
  • neudi & co

Ernströmgruppen är en familjeägd industrikoncern som tillsammans med entreprenörer bygger bättre företag för framtida generationer. Ernströmgruppens affärsmodell, ”samlad entreprenörskraft”, bygger på fyra generationers nationella och internationella erfarenheter av att kombinera det bästa från småföretagandet; entreprenörsanda, engagemang, och effektiva beslutsvägar, med det bästa från storföretagandet, såsom finansiell stabilitet, struktur och erfarenhetsutbyte. Bolagets verksamheter spänner över allt från marinsäkerhetsutrustning och teknikhandel, till leverans av komponenter och tjänster för energieffektivisering av industrier och fastigheter. Ernströmgruppen består idag av mer än 40 företag med en total omsättning runt 4 miljarder kronor och har över 1200 anställda i Norden och norra Europa.