Års- och hållbarhetsrapporten för 2022 är nu publicerad

Års- och hållbarhetsrapporten för 2022 är nu publicerad

Ersta diakoni är en ideell förening vars högsta beslutande organ är årsmötet. På årsmötet som hölls den 16 maj godkändes den och styrelsen gavs ansvarsfrihet för den period revisionen omfattat.

– Under året har arbetet med vårt sjukhusbygge löpt på enligt plan, vi har öppnat nya boenden och vi har en stark tillförsikt inför Ersta diakonis framtid. Vi ser goda möjligheter för Ersta att växa ytterligare för att kunna erbjuda våra fina verksamheter till fler och bidra till att möta de utmaningar som välfärden i Sverige står inför, säger direktor Stefan Nilsson.

Års- och hållbarhetsredovisningen görs varje år i enlighet med Årsredovisningslagen 6 kap 11§ (1996:1554) och lyfter fram hur vi arbetar kopplat till mänskliga rättigheter, sociala förhållanden, personalmiljö och motverkande av korruption. Rapporten är därför en viktig kvalitetsmarkör.

För Ersta diakoni är det centralt att våra kunder och intressenter ska kunna lita på att verksamheten bedrivs på ett socialt, miljömässigt och ekonomiskt hållbart sätt med människan i centrum. I årets Års- och hållbarhetsredovisning kan du läsa mer om vad som hänt under året, få en överblick över vårt finansiella resultat samt fördjupa dig i hur våra kvalitetssiffror utvecklat sig.

Vi redovisar bland annat hur nöjda våra kunder och patienter är med vår vård och omsorg samt följer upp våra medarbetares upplevelse av Ersta diakoni som arbetsgivare.