Bill Gartner föreläser i Stockholm 11 september.

10 lektioner i entreprenörskap

Den första föreläsningen i serien Estrad hölls hösten 1997 av professor William (Bill) Gartner. Nu, 20 år senare, är han tillbaka för att föreläsa om vad som har hänt sedan dess inom entreprenörskap.

Bill Gartner, som bland annat har myntat begreppet ”fail forward”, är en av de mest citerade entreprenörskapsforskarna i världen. Han är också en av de mest kreativa och använder sig gärna av teater, film, musik och litteratur för att beskriva entreprenörskapet. Han har bland annat skrivit en vetenskaplig artikel på rim med titeln ”Entrepreneurship-Hop”, och använder sig gärna av haikudikter eller färgglada t-shirts när han föreläser.

Under den här föreläsningen kommer Gartner att lista sina 10 viktigaste lärdomar från sina senaste 20 år som forskare. Alla lärdomarna är relevanta för praktiker. Han kommer också att sia kring möjligheter och utmaningar inom entreprenörskap under de kommande åren, både när det gäller forskningen och praktiken.

Bill Gartner kommer att gå in på frågor som:
-Hur kan entreprenörer förbättra sina framgångsmöjligheter?
-Varför minskar entreprenörskapet i USA?
-Hur och varför är finansiellt och mänskligt kapital så viktigt för nystartade företag?

Missa inte den här möjligheten att framtidssäkra ditt entreprenörskap!

Tid: 11 september 2017, 15.00–17.00
Plats: SUP46, Regeringsgatan 65, Stockholm

Mer om föreläsningen: www.esbri.se/nastaforelasning
Anmälan och intervjubokning: Jonas Gustafsson, jonas@esbri.se, 0708-99 55 60

Föreläsningen genomförs på engelska. Den ingår i Estrad, en öppen föreläsningsserie där svenska och utländska forskare presenterar aktuella resultat för en blandad publik. Alla Estradföreläsningar sänds live via Youtube och läggs ut som webb-tv efteråt. På www.esbri.se/webb-tv finns närmare 100 föreläsningar och en mängd andra filmklipp.