Kvinnors företagande: forskning, politik, praktik

Hur har svenska kvinnors företagande utvecklats de senaste årtiondena?
Har de politiska satsningarna för att öka företagandet gett resultat?
Och behövs det fler riktade insatser för att främja kvinnors entreprenörskap?

Det är några av de frågor som kommer att diskuteras under konferensen ”Kvinnors företagande: forskning, politik och praktik” 2 september i Stockholm. Dessutom kommer det att handla om finansiering, akademiskt entreprenörskap och förekomsten av genustänk i den nationella innovationsstrategin.

Bland talarna finns Charlotte Brogren, generaldirektör VINNOVA, Catharina Håkansson Boman, statssekreterare, näringsdepartementet, Elizabeth Gatewood, professor, Wake Forest University, USA och Elisabeth Thand Ringqvist, vd Företagarna. Magnus Aronsson, vd ESBRI, är moderator under konferensen. Hela programmet, med samtliga talare, finns på webben (se nedan).

Tid: 2 september 2011, 10.00-15.00
Plats:
IVAs konferenscenter, Grev Turegatan 16, Stockholm
Mer info: www.esbri.se/kvinnors_foretagande.asp

Kontakt och anmälan: Åse Karlén, ase.karlen@esbri.se, 070-799 46 27
Marianne Löfgren, marianne.lofgren@VINNOVA.se, 070-380 59 42

Konferensen arrangeras av ESBRI och VINNOVA. Vi kommer att livesända via Bambuser och använder #kvinnftg2011 på Twitter.