Michael Wood tog emot entreprenörskapspris av Maud Olofsson

USAs ambassadör i Sverige, Michael Wood, tilldelades i dag "ESBRI-priset - För entreprenörskap". På plats som prisutdelare fanns näringsminister Maud Olofsson.

Priset delades ut på konferensen "Sweden-U.S. Entrepreneurial Forum" på hotell Sheraton i Stockholm 22 oktober.

JURYNS MOTIVERING
Entrepreneurship can be found in all aspects of society: in small start-up firms, in big existing companies, in governmental agencies, and in schools - just to name a few. To take one's experience of being a successful entrepreneur and business owner to a completely different context, is something that this year's recipient of "The ESBRI Award - For Entrepreneurship" has done with great enthusiasm and determination. The awardee has gone where no one else in his line of work has gone before. He has done so by focusing his efforts on "One Big Thing".

The second "ESBRI Award - For Entrepreneurship" goes to Michael Wood, U.S. Ambassador to Sweden. His focus on "One Big Thing" has contributed to the development of the cleantech and alternative energy sector in Sweden. Driven by a passion to create a better environment for all of us, he has greatly contributed to enhance the entrepreneurship climate in Sweden.

FAKTA OM PRISET
Sedan hösten 2007 delar ESBRI ut ett pris för entreprenörskap. Vi kallar det "ESBRI-priset - För entreprenörskap". Genom att dela ut priset vill vi uppmärksamma personer, företag, institutioner eller organisationer som har gjort insatser för att förbättra entreprenörskapsklimatet i Sverige. Juryn består av ESBRIs medarbetare. Priset delas ut med jämna (eller ojämna) mellanrum, när ESBRI anser att det är befogat. Priset består av skulpturen "Vinge" av Henrik Allert.

För mer information: www.esbri.se/sweden-us-2008.asp

Jonas Gustafsson, press