Var finns bästa uppsatserna om innovation?

För andra året i rad arrangerar VINNOVA och ESBRI Nytt&Nyttigt – en uppsatstävling på temat innovation, kommersialisering och nyttiggörande. Sveriges tre bästa uppsatser belönas med resestipendier om sammanlagt 65 000 kronor.

Nytt&Nyttigt är öppen för studenter vid samtliga fakulteter och för uppsatser som är framlagda vid svenska högskolor och universitet under läsåret 2010-2011. Ett grundläggande krav är att uppsatsen har en stark koppling till temat innovation, kommersialisering och nyttiggörande. Sista anmälningsdag är 22 juni.

De tre bästa uppsatserna erhåller resestipendier à 30 000, 20 000 respektive 15 000 kronor.

Kontakta Christina Eriksson, projektledare ESBRI: innovationsuppsats@esbri.se

Mer info finns på uppsatstävlingens webbplats: www.innovationsuppsats.se
Där kan du också läsa mer om förra årets vinnare: Ana Nordberg, Stockholm, Xiangxuan Xu, Lund, samt Sofia Nilsson, Lund.