Zipcars grundare Robin Chase förändrar världen

Dela en bil – rädda världen. Bilpooler med privatbilar blir allt vanligare, även i Sverige. Och att hyra grannens bil vid behov istället för att äga en egen kan ge stora miljöeffekter på sikt. 2 juni kommer en pionjär på tjänsteutveckling inom området till Sverige.

Serieentreprenören Robin Chase har grundat Zipcar, Buzzcar, GoLoco och Meadow Networks. 2009 utsågs hon till en av världens 100 mest inflytelserika människor. Hon har också fått fina utnämningar för sitt entreprenörskap och sin innovationskraft från bland annat Fast Company, Business Week och Info World.

2 juni är hon en av huvudtalarna på ”Global Symposium on Women’s Entrepreneurship” som genomförs i Stockholm. Hon är också tillgänglig för intervjuer under dagen.

Förutom Robin Chase finns över 20 andra internationella entreprenörer, finansiärer, rådgivare, policyskapare och experter på kvinnors entreprenörskap på talarlistan. De kommer bland annat diskutera de senaste forskningsrönen inom fältet, hur man får sitt företag att växa, vilka initiativ som tas runt om i världen för att stötta företagande kvinnor, och hur man pitchar för att locka investerare.

Global Symposium on Women’s Entrepreneurship 2012
Tid: