Everysport Media Group fortsätter sin satsning på padel i samarbete med Red Bull

Everysport Media Group AB (publ.) (ESMG) fördjupar satsningen på padel genom en rad nya initiativ i samarbete med Red Bull. Delar av initiativen kommer att aktiveras genom den nystartade plattformen Padel Alto, världens första engelskspråkiga nyhetssajt med inriktning mot padel. Samarbetet innefattar även dotterbolaget Every Padels padelhallar, där Red Bull får en tydlig närvaro.

Bland investeringarna i nytt och innovativt innehåll ingår formatet ”Skills Team” som produceras för Padel Altos YouTube-kanal. Här får tittarna följa toppspelare som flyttar sportens gränser genom att utmana sig med trickshots och andra typer av skicklighets- och precisionsmoment.

Samarbetet med Red Bull inleds omgående och innebär även att event- och energidrycksföretaget får en tydlig närvaro i Every Padels padelhallar. Både genom produktutbud och erbjudandet av gemensamt framtagna upplevelser för spelare. Bland annat kommer besökare att kunna testa sin egen skicklighet genom det nya konceptet ”Skills Court”.

- Det känns fantastiskt kul att få in en så stark aktör som Red Bull i samband med ESMGs storsatsning på padel. Vi fortsätter att investera i sportens globala tillväxt och det är viktigt för oss att samarbeta med de absolut bästa för att nå framgång. Partnerskapet gör att vi omgående lyfter både Padel Alto och Every Padel till nästa nivå, säger Max Andersson Head Of Media på ESMG.

För mer information, vänligen kontakta:
Philip Sibirzeff, Commercial Manager, Everysport Media Group AB
Email: philip.sibirzeff@esmg.se

Max Andersson, Head of Media, Everysport Media Group AB
Email: max.andersson@esmg.se

Om Every Padel

Every Padel (fd Klövern Padel) ägs idag av ESMG tillsammans med fastighetsbolaget Klövern. I Sverige driver bolaget en rad padelanläggningar och intäkter utgörs primärt av bokade tider, events, försäljning av padelbanor, sponsring och försäljning av utrustning. Nyligen lanserades en tillväxtstrategi inkluderat en internationell expansionsplan, en digital strategi samt skapandet av Every Padel Community vilket innefattar ett team av några av världens bästa spelare, en föreningsplan, samt en satsning på utbildning av unga padelspelare

• every padel
  • red bull
  • media
  • sport
  • padel
  • everysport media group
  • esmg

Everysport Media Group (publ) är en svensk mediakoncern djupt rotad inom sport och spel. Vår strategi utgår från två huvudkomponenter: Content och Media. Inom Content är ESMG en ledande leverantör av resultatdata, speltips och sportnyheter. Kunder är allt från ledande spelbolag världen över, till svenska mediahus, idrottsförbund och slutkonsumenter. Två miljoner besökare interagerar varje vecka med ESMGs produktportfölj inom Media. Ledande digitala sajter som SvenskaFans, EliteProspects, FotbollDirekt, HockeySverige, InnebandyMagazinet, PadelDirekt, Everysport, Travtjänsten, Sporttjänsten Every Padel med flera ryms inom detta produktområde.