Mathias Lind till Traveas och Sveriges mest träffsäkra annonsnätverk

Det svenska entreprenörsbolaget Traveas, som skapat Sveriges största, och i särklass mest träffsäkra annonsnätverk för aktiva idrottare samt för resenärer, har värvat den rutinerade Mathias Lind som Key Account Manager. Bolaget fortsätter därmed den offensiva satsningen med att utmana de traditionella mediahusen och annonsnätverken.

Mathias Lind, som närmast kommer från SBS Radio, har med sina 15 år i mediabranschen en väl upparbetad kompentens när det kommer till storkundsförsäljning, både bland mediabyråer och direkt ute hos annonsörer.

- För mig känns det oerhört spännande att komma till ett bolag som gör en sådan offensiv satsning inom det digitala, och som med sin teknologi verkligen utmanar de traditionella annonsnätverken och mediahusen när det kommer till räckvidd i kombination med relevans och träffsäkerhet. Jag är grymt taggad att komma igång med försäljningen säger Mathias Lind.

- Vi är mycket glada att ha kunnat rekrytera ett så pass etablerat namn som Mathias, som med sitt driv, engagemang och gedigna nätverk i media-Sverige kommer att tillföra vår säljorganisation många dimensioner. Dessutom är han en riktig vinnarskalle, vilket givetvis går helt i linje med vårt bolags filosofi säger Jack Melcher-Claësson, en av grundarna till Traveas.

Mathias påbörjar sin tjänst på Traveas med start måndagen den 12 mars 2012. Mer information om Mathias finner ni på: Mathias Lind - LinkedIn

För mer information om hur Traveas annonsnätverk för aktiva idrottare fungerar, se detta korta klipp: Traveas Sports Advertising Network

För mer information om hur Traveas annonsnätverk för att nå resenärer fungerar, se detta korta klippTraveas Travel Advertising Network

Eller kontakta:

Jack Melcher-Claesson