Norsk Golf förlänger sitt samarbete med Everysport

Norsk Golf AS som ägs av Norska Golfförbundet som driver tidningen Norsk Golf och sajten norskgolf.no har förlängt sitt mediasamarbete med Everysport. Avtalet sträcker sig över två år och beräknas vara värt cirka 2,5 mkr för Everysport.

Everysport har sedan 2014 haft de exklusiva försäljningsrättigheterna för tidningen Norsk Golf och norskgolf.no. Under 2016 har försäljningen av annonser bland norska golfklubbar och annonsörer ökat med ca 20 % jämfört mot 2015.

“Under 2016 har Everysport utvecklat sitt golferbjudande genom samarbete med Mediadrive kring PGAtour.com och Europeantour.com i Sverige och Norge. Norsk Golf är det ledande golfmediet i Norge och därmed ett viktigt media för att skapa en bra räckvidd och digitalt erbjudande på den norska marknaden”, säger Mathias Resare, head of golf, Everysport Media Group.

Gustaf Karling, VD, Everysport Media Group

E-post: gustaf@esmg.se

Tel: +46 070-7662680

Webb: www.esmg.se

• everysport media group
  • everysport
  • golf
  • norsk golf
  • pga
  • europeantour
  • ngf

Everysport Media Group (ESMG) är det snabbast växande bolaget i Sverige inom sportmedia och sportteknologi. Vill du kommunicera med målgrupper inom fotboll, hockey, golf eller tennis så hittar du dem hos oss.

Vi äger, driver och/eller säljer för de främsta digitala sajterna inom respektive sport såsom Svenskafans.comFotbolldirekt.seGolfing.seHockeysverige.seEliteprospectsFanTVTennissverige m.fl.

Via vårt affärsområde Mediaservices samlar vi in och publicera sportresultat till de flesta andra medier i Sverige.