Traveas växer tillsammans med eTRAVELi

Under 2010 förvärvade resebyråkoncernen eTRAVELi en av Nordens största internetresebyråer, TravelPartner. Tack vare detta uppköp lanserar nu även TravelPartner en ”Mobil Resplan”, och precis som övriga resebyråer inom eTRAVELi så bygger den på Traveas tjänst TravelPlanner™.

För Traveas innebär denna lansering att Traveas representeras av ytterligare en stor aktör på den nordiska online resebyråmarknaden. TravelPartner säljs under varumärkena TravelPartner i Sverige, Norge och Finland samt som GoLeif i Danmark.

Därtill lanseras ”Mobil Resplan” även för ett annat av eTRAVELi´s varumärken Budjet, på samtliga Nordiska marknader.

Lanseringen sker med start den 1 december, och det innebär att TravelPlanner™ säljs hos samtliga eTRAVELi´s existerande resebyråvarumärken. För mer info om eTRAVELi, se www.etraveli.com

För Traveas innebär affären fasta intäkter för uppstart och set up, samt rörliga intäkter för varje ”Mobil Resplan” som säljs. Traveas beräknar att totalomsättningen för kunden ökar med ca 30% på årsbasis.

En mycket kort summering av TravelPlanner™- din resplan i mobilen:

TravelPlanner™ flyttar all relevant information från en resenärs traditionella pappersresplan, direkt till mobiltelefonen. Resenären får koll på aktuell flygstatus, resdatum, flygtider, hotellnätter samt karta till hotellet, hyrbilar, mobil check-in och aktuellt väder på resmålet – allt samlat på ett ställe och alltid tillgängligt direkt i mobilen. Dessutom minskar stress för att tappa bort viktiga papper samtidigt som man ger ett bidrag till miljön i minskad papperskonsumtion.

Tjänsten är speciellt utvecklad för resebyråer och flygbolag, så att alla deras kunder på detta sätt enkelt kan få koll på sin resa.

Jack Melcher-Claësson

Vice VD Traveas AB