Världspremiär: Ny svensk mobiltjänst håller koll på din flight

Inget onödigt väntande på sommarens semesterflyg:

I dag är det världspremiär för ett enkelt och smidigt sätt att via mobilen hålla koll på en aktuell flygresas status – oavsett var du reser ifrån, vart du ska, var du befinner dig när du bokar eller vilket flygbolag du reser med.  All oönskad väntan på flygplatsen kan därmed undvikas och värdefull semestertid räddas. Tjänsten är svensk och heter Traveas TravelTracker. Den innebär att du löpande får direkt och uppdaterad information kring en aktuell resa/flight rakt i mobilen, utan att behöva vänta i telefonkö eller ha tillgång till en dator. På så sätt får du automatisk kontroll på eventuella förseningar, terminalförändringar eller byte av gate utan att behöva lägga tid på att jaga informationen själv eller behöva sitta på flygplatsen och vänta i onödan.

Så här fungerar tjänsten:

1. Sök flighten på www.traveas.com. Du kan söka på destination, flygplats eller flight.
  2. Beställ bevakning. När du identifierat den aktuella resan beställer du din bevakning via ett mycket enkelt beställningsförfarande.
  3. Bevakningen är igång. Före, under och efter din valda resa får du all relevant information, direkt i mobilen.

Traveas TravelTracker finns förpackad på fyra sätt:

• Traveller – Tjänsten förser dig som reser med relevant information både före, under och efter resan rakt i din mobil.
  • Pick & Drop – Tjänsterna är utformade för dig som ska hämta eller lämna någon på flygplatsen. Direkt i mobilen får du löpande uppdaterad information om var ”din” resenär befinner sig.
  • Watcher – För den som främst är intresserad av om en flight har lyft eller landat enligt plan.

Inledningsvis är tjänsten gratis.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Gustaf Karling, VD, Traveas                                           Helena McShane, PR, Allies

Mail: gustaf.karling@traveas.com Mail: helena@allies.se

Webb: www.traveas.com