Veolia lanserar en ny bokningsbekräftelse med möjlighet till merförsäljning

Tågoperatören Veolia Transport, med resor till och från Malmö, Stockholm, Berlin och Åre, lanserar nu en ny bokningsbekräftelse med stöd för merförsäljning direkt i mailen. Den nya bokningsbekräftelsen möjliggör för Veolia att kunna presentera lokalt anpassade och relevanta erbjudanden till varje resenär, baserat på informationen i bokningen. Lösningen bygger på Traveas tjänster Email ComposerTM och AncillaratorTM och öppnar därmed upp en helt ny försäljningskanal för Veolias kompletterande tjänster och produkter och därmed också möjligheten att öka snittintäkten per resenär.

De nya bokningsbekräftelserna tillgängliggörs via Linkons bokningsmotor Petra och baseras på Traveas tjänst Email ComposerTM - en tjänst som automatiskt hanterar stora mängder bokningsinformation och som sedan paketerar om den aktuella informationen på ett pedagogiskt och lättillgängligt sätt. Därtill berikas informationen med lokalt och relevant innehåll, helt beroende på resans karaktär (vem, var, när och hur), och skickas ut i lämpligt format till resenären, (email, mobil etc.) vid tidpunkter då mottagaren behöver informationen som bäst. Vidare driver tjänsten merförsäljning för kunden, både av egna produkter så som internet ombord samt andras produkter (transport till och från tågstationen, hotell, hyrbilar, teaterbiljetter etc.).

På så sätt stärker bekräftelsen relationen mellan Veolia och resenärerna, höjer användarupplevelsen för resenärerna, samt via denna nya försäljningskanal också öka möjligheterna till merförsäljning.

Alla lokala och relavanta erbjudanden som visas i bekräftelsen styrs helt och hållet av Veolia själva via Traveas kompletterande tjänster inom ramen för det som kallas AncillaratorTM. Erbjudanden laddas upp via ett webbgränssnitt, där man också följer hur försäljningen går via enkla stödfunktioner för analys, statistik och rapport. På så sätt kan Veolia själva alltid säkerställa att det är de bästa och mest intäktstdrivande erbjudanden som visas i varje enskild bokningsbekräftelse.

”Veolia har valt att satsa på en ny bokningsbekräftelse tillsammans med Traveas och Linkon. Traveas plattform erbjuder fantastiska möjligheter för oss att stärka vårt erbjudande mot resenären och förhoppningsvis skapa nya merintäkter. Traveas dynamiska plattform är unik i det avseendet att vi kan kommunicera båda egna erbjudanden, men också andra produkter och tjänster som inte produceras i den egna verksamheten. Valet av Traveas som samarbetspartner är i ett samarbete tillsammans med Linkon, där alla våra bokningar idag görs.” säger Marco Andersson Försäljnings- och Marknadschef på Veolia Transport.

”Vi är såklart oerhört glada och stolta över att Veolia valt att satsa på vår plattform för bokningsbekräftelser och merförsäljning, och ser med spänning fram emot att följa utvecklingen i deras erbjudandeportfölj. Att en så pass stor och etablerad aktör som Veolia väljer våra tjänster är ytterligare ett bevis på att vi ligger oerhört långt framme när det kommer till att driva merförsäljning av kompletterande produkter i branschen” säger Gustaf Karling, VD på Traveas AB.

För mer information, vänligen kontakta:

Marco Andersson

Försäljnings och Marknadschef Veolia

marco.andersson@veolia-transport.se

VD Traveas AB

gustaf@traveas.com

• linkon
  • veolia transport
  • veolia
  • bokningsmotor
  • bokningsbekräftelse
  • ancillary revenue
  • ancillary
  • bookings enriched

Traveas – the best of two worlds: Technology & Media

We think that great companies will be defined by their ability to handle change. And change is surely something that Traveas have gone through, many times. We´ve gone from being a small startup with nisched mobile services for the travel industry, to become a public company with two different business areas: Technology & Media.

TRAVEAS TECHNOLOGY - Every digital booking carries hidden values. Traveas services enrich these bookings to become powerful communication and sales tools. Traveas mobile and email services helps more than 40 companies in various industries in 13 different countries to expose their hidden assets. Our mission is ”To enrich transactions”. To enrich something means to add value, either economically or qualitatively. We do both.

TRAVEAS MEDIA - Traveas is more than a media ad sales company! We are an outsourcing partner for the full process of selling media advertising. Through experience, knowledge and relevance we help our clients to fulfill their obejctives as being, or becoming, a leading media channel. Our mission is "To turn content into value".