Leitz TruSens luftrenare ger livskvalitet.

Nyhet -

Stor efterfrågan på luftrenare – ren inomhusluft är viktigt för bättre livskvalitet

Har du tänkt på att kemikalier från textilier, byggmaterial, kosmetika och rengöringsprodukter kan bli partiklar i luften? Detta gör människor mer utsatta för kemikalier, vilket i sin tur kan leda till allergiska reaktioner. Fler konsumenter blir medvetna om orsaken till symtomen och skaffar därför en luftrenare till hemmet. En luftrenare från Leitz TruSens hjälper till att hålla förorenade partiklar till ett minimum så att luften blir renare och leder till färre allergiska reaktioner i hushållet.

- Det finns många anledningar att köpa en luftrenare. De som drar mest nytta av en luftrenare är människor som lider av allergier eftersom luftrenaren hjälper till att minska allergitriggande luftburna allergener som pollen och husdjurskvalster. Resultaten är mycket tydliga för dessa människor när deras allergiska symtom minskar, säger Tomas Lennberg, Country Manager ACCO Brands Sverige.

Allergiker, astmatiker och personer med annan överkänslighet kan reagera på partiklar som inte nödvändigtvis innehåller de specifika allergener de brukar reagera på. En luftrenare är också användbar till personer som inte har utvecklat några symtom. Att minska partiklar med kemikalier i hemmet kan förhindra utveckling och symtom på överkänslighet.

Till Leitz TruSens kan du köpa till HEPA-filter som är speciellt utvecklade för att rena luften av pollenallergener, partiklar från husdjur eller lukt som sprider sig i luften. Filtren kan du välja utifrån familjens behov. HEPAfiltren behöver bytas ut ungefär en gång per år. Klicka här för att läsa mer om specialfilter.

De är även användbara för att minska lukt och flyktiga organiska föroreningar (VOC) från de många olika toxiner och kemikalier som finns i vardagliga produkter som är i de flesta hem, liksom luftburna bakterier. Det här är en luftrenare som kan vara väldigt användbar för alla, då den kan användas som för att minska luftburna föroreningar i ett hem, berättar Tomas Lennberg.

De två största Leitz TruSens modellernas unika SensorPod registrerar luftkvaliteten och justerar rengöringshasigheten därefter – helt automatiskt. Efterfrågan på Leitz TruSens-produkter har ökat i takt med att fler blir medvetna om vikten av ren luft i hemmet.

Källor: