Rapid - The Spirit of Sweden

Rapid - The Spirit of Sweden

I hjärtat av Sverige, där frodiga skogar möter kristallklara sjöar och karga skärgårdar sträcker sig över horisonten, föddes The Spirit of Sweden. Genom en kombination av innovation och tradition återlanseras den älskade R13-häftpistolen i fyra färger, var och en inspirerad av Sveriges unika natur.

“Allt behöver inte vara nytt; vissa saker kan helt enkelt förbättras.”

Idén väcktes under ett UF-företag samarbete, där Rapid agerade som värd. Att förbättra det som redan existerar är en form av respekt för tradition och en strävan efter att göra världen lite bättre. Detta enkla men djupa koncept utgör grunden för The Spirit of Sweden. Det firar sammansmältningen av tradition och innovation och inser att inte allt kräver omgestaltning. Vissa skatter väntar bara på ett nytt perspektiv, en touch av förnyelse.

Återupplivningen av R13
I hjärtat av denna rörelse finns den ikoniska Häftpistolen R13, en älskad följeslagare på kontor, verkstäder och i svenska hem. I stället för att kasta den till förmån för den senaste prylens skull gav The Spirit of Sweden R13 nytt liv. Hur? Genom att införliva den med essensen av vår magnifika natur.

Inspirerad av Naturen
Skärgård, Ljung, Skog och Blomster representerar inte bara Sveriges fantastiska landskap, utan är även de nya namnen och färgerna på R13 häftpistoler.

Dessa förnyade R13-häftpistolerna är inte bara vackra utan också hållbara. Tillverkade i Sverige med plasthöljen tillverkade av 90 % återvunnen plast från gamla kylskåp och förpackade i minimalistiskt återvunnen kartong. Dessa produkter framtagna med stor respekt för vår planet och en strävan efter en bättre morgondag.

Så låt din kreativitet flöda och ge nytt liv åt det gamla med en häftpistol från Rapid. Vi hoppas att vi ses i butiken i sommar!

Se mer om The Spirit Of Sweden här.

ACCO Brands är en viktig global aktör med ledande varumärken för kontor- och hemmakontor. Dessa inkluderar Leitz®, GBC®, Rexel®, Rapid®, NOBO®, Esselte®, Derwent® och Kensington®. För mer information om ACCO-varumärket, besök: www.accobrands.com