Ny marknadskommunikatör tar ESSIQ till nästa nivå

ESSIQ växer och därför arbetar vi mycket med vår marknadsföring för att nå ut till, och attrahera, nya kompetenser. Felicia Bik kommer vara ansvarig för detta och startar upp som ny marknadskommunikatör på ESSIQ. Hon kommer som senast från byråvärlden där hon varit Art Director och Social Media Manager. Nu är hon sugen på att fördjupa sig i ett och samma varumärke och vara med och utveckla något långsiktigt.

”Jag kommer från byråvärlden där jag jobbat som AD de senaste åren. Därför ska det bli otroligt spännande att få testa på marknadssidan nu och få lite nya perspektiv. Jag tror verkligen att det kommer vara givande att ha koll på båda sidorna i min nya roll hos ESSIQ.”

Felicia hörde talas om ESSIQ första gången genom sin sambo som studerade på Chalmers där ESSIQ är aktiva med studentambassadörer och samarbeten med bland annat Chalmers Formula Student och Chalmers Women's Association varav sistnämnda var just den typen av initiativ som fick henne extra intresserad av bolaget.

”Deras engagemang kring hur man kan få kvinnor att vilja jobba i teknikbranschen. Det är något jag själv brinner för och hoppas kunna vara med och bidra med nya insikter kring.”

Felicia bor i ett litet hus med sin sambo med naturen precis utanför dörren. Förutom grannens åsnor Sune och Frank brukar det vara väldigt tyst och lugnt. Hon är en riktigt hundmänniska så när hon inte är kreativ på jobbet är hon kreativ på brukshundklubben där hon tränar tillsammans med sin hund, Juni. En oplanerad lördag, vilket hon erkänner är ganska ovanligt, skulle vara ute i skogen med familjen och en riktigt god fika!

Felicias tips till dig som vi lyckas i mediabranschen - "Var nyfiken, ödmjuk och gör skillnad!"

3 snabba

Vad hade varit din favoritsemester?
”Eftersom hunden såklart måste med på semestern så lär det blir någon rolig roadtrip i Sverige. Att bila högt uppåt i landet står absolut på to-do-listan!”

Du får byta liv med en person för en dag, vem?
”Jag skulle kunna säga någon prestigefylld person här, men jag undrar också väldigt ofta vad min hund tänker om mig. Så jag svarar nog henne!”

Om du bara kunde ha en hobby, vad hade du då valt?
”Det skulle vara Agility alla dagar i veckan!"