Redovisningsansvarig som planerar att vinna ESSIQ-golfen 2022.

Philip Svärd började som redovisningsansvarig på ESSIQ hösten 2021. Han kommer som senast från byråvärlden och har arbetat inom ekonomi i 10 år.

- Du har gedigen erfarenhet sedan tidigare, 6 år som redovisningskonsult, 4 som revisor, 2 år yrkesutbildning och en kandidatexamen i ekonomi. Vad motiverade dig att börja som redovisningsekonom på ESSIQ?

”Skillnaden och vara på en byrå är att man jobbar med så många olika kunder hela tiden. Man har en tidspress på sig att allting ska ta en viss tid och kunden betalar inte om man gör för mycket. Här blir ju ESSIQ min illa bebis och här får ju jag lägga ner den tiden jag vill för att göra det så bra som möjligt. Så det är nog det som motiverar mig mest, ta med min erfarenhet från de här åren och se vad jag kan göra för ESSIQ ”.

Philip har ingen relation till ESSIQ men kom i kontakt med bolaget via LinkedIn.

”Hittar jag jobb på LinkedIn så sparar jag dem, och när man har en dålig dag så går man och kollar lite. Jag hade sparat ESSIQ-jobbet och började läsa lite och kände att det här låter som ett bolag som är kul att jobba för. Lite lagom stort och personligt.”

Philip bor i Stråvalla tillsammans med sin fru Sofia, dotter Vera och en till familjemedlem på ingång. Han gillar att laga mat och frågar du hans fru är han bäst på råraka med löjrom, men själv gillar han att stå vid grillen. Utöver intresset för mat älskar han Philip sport och då i synnerhet golf. Om han inte hade arbetat inom ekonomi hade han gärna gjort en karriär inom sporten.

”Jag hade gärna varit fotbollsproffs eller golfproffs. Men jag hade en fundering för några år sedan om jag skulle testa att bli golf caddy.”

- Planerar du att vara med på ESSIQ-Golfen?

”Jag tänker nog vinna den”

3 snabba med Philip

- Landet eller staden?

”Landet, jag är uppväxt på landet. Det är lite mer friare. ”

- Siffror eller bokstäver?

”Siffror”

- Du får välja en känd person som du får äta en 3-rätters middag med, vem väljer du?

”Tiger Woods.”

• medarbetarnytt

• Stockholm

ESSIQ är teknikkonsultföretaget som strävar efter att vara Sveriges bästa arbetsplats för nytänkande och professionella medarbetare och erbjuder användarcentrerad produktutveckling inom en rad olika tjänsteområden: Mechanical Engineering, UX & Service Design, Agile Management, Connected & Embedded Systems, Green Technology & Electromobility, Test & Quality Engineering, IT & Cloud Services och Simulation & Visualization. ESSIQ grundades 2005 och har idag ett kontaktnät på över 80 aktiva kunder och 200 medarbetare.

Sofie Karlsson

Presskontakt Marknadskommunikatör 0730872441