Tork tilldelas prestigefylld registrering

Tork tilldelas prestigefylld registrering

Det uppkopplade rengöringssystemet Tork Vision Städning från hygienföretaget Tork uppmärksammas för sin förmåga att effektivisera och förbättra städrutiner. GBAC STAR-registreringen delas ut av den världsomspännande städbranschföreningen ISSA.

Genom att lansera branschens första uppkopplade rengöringssystem 2014 blev Tork pionjärer. Idag är hygienföretaget världsledande inom digitala städlösningar. Det nu GBAC STAR-registrerade rengöringssystemet Tork Vision Städning underlättar för städföretag genom att använda realtidsdata som uppmärksammar när och var det finns städbehov i deras anläggningar.

Vid en undersökning uppgav befintliga kunder att det uppkopplade rengöringssystemet bland annat har hjälpt dem med att:

• Säkerställa att dispensrar är påfyllda 99% av tiden
• Reducera kontroller av dispensrar med 91%, vilket årligen sparar hundratals städtimmar
• Minska antalet städtimmar med 20%
• Höja kundnöjdheten med upp till 30%

– Vi är glada över att bli uppmärksammade med en sådan prestigefylld registrering. Genom åren har våra kunder insett att datadriven städning ger många fördelar. Att använda realtidsdata har givit kunderna möjlighet att förändra hela sitt sätt att arbeta och uppnå både högre personalnöjdhet och bättre resultat genom att ge sina städare möjlighet att arbeta smartare och mer effektivt, säger Pernilla Olsson, KAM Tork Solutions.

– Vår GBAC STAR-registrering används för att tydliggöra vilka lösningar och program som har kontrollerats av experter och uppfyller en högre nivå av renlighet och säkerhet. Tork Vision Städning visar prov på både effektiv rengöring och hygienisk säkerhet. Detta gör det möjligt för chefer att bättre utrusta och utbilda yrkesverksamma så att städningsprocesserna förbättras och effektiviseras, säger Patricia Olinger, vd på GBAC.

Uppfyller höga hygieniska krav
    För att bli GBAC STAR-registrerad uppfyllde Tork Vision Städningspecifika krav. Kraven är framtagna av GBAC STAR, en avdelning inom ISSA, som utvärderar och bedömer verksamheter inom städbranschen. Tork Vision Städningvisar dels prov på vetenskapligt bevisad hygienisk säkerhet men uppmärksammas även för att minska kostnaderna, förbättra personal- och kundnöjdheten och minimera risken för utbrott av smittämnen som COVID-19.

För att lära dig mer om hur Tork hjälper företag att säkra den nya hygienstandarden med digitala lösningar, besök www.tork.se.

För ytterligare information kontakta:
    Małgorzata Łęcka, Brand Activation Director Region Europé, +48 601 688 974,

Om Tork
    Varumärket Tork erbjuder ett komplett utbud av produkter och tjänster inom professionell hygien för kunder inom allt från restaurang och vård till kontor, skolor och industri. Produktutbudet omfattar dispenserar, pappershanddukar, toalettpapper, tvål, servetter, avtorkningspapper samt programvara för datadriven städning. Tack vare den specifika kunskapen om hygien, funktionell design och hållbarhet har Tork blivit marknadsledande och hjälper kunder att tänka framåt och vara redo för utveckling. Tork är ett globalt varumärke som tillhör Essity och en engagerad samarbetspartner till kunder i över 110 länder. För mer information om de senaste nyheterna och innovationerna från Tork, besök www.tork.se.

Om GBAC, en division inom ISSA
    Bestående av internationella ledare inom området mikrobiell-patogen hotanalys, begränsning, respons och återhämtning, tillhandahåller Global Biorisk Advisory Council (GBAC) – en avdelning inom ISSA – utbildning, vägledning, ackreditering, certifiering, krishanteringshjälp och ledarskap till statliga, kommersiella och privata enheter som vill mildra, snabbt hantera och/eller återhämta sig från biologiska hot och verkliga tidskriser.Organisationens tjänster inkluderar bedömning och utbildning av bioriskhanteringsprogram, Forensic Restoration®-svar och sanering, GBAC STAR™-anläggningar och serviceackrediteringsprogram, utbildning och certifiering av individer och konsultation för fastighetsägare och anläggningschefer. För mer information, besök www.gbac.org.

Om Issa
    Med mer än 10 500 medlemmar – inklusive distributörer, tillverkare, tillverkarrepresentanter, grossister, byggtjänsteentreprenörer, interna tjänsteleverantörer, bostadsstädare och tillhörande servicemedlemmar – är ISSA världens ledande branschorganisation för städbranschen. Föreningen har åtagit sig att förändra hur världen ser på städning genom att förse sina medlemmar med de affärsverktyg de behöver för att främja städning som en investering i människors hälsa, miljön och en förbättrad resultaträkning. Föreningen har sitt huvudkontor i Rosemont, Ill., USA, och har regionala kontor i Milano, Italien; Whitby, Kanada; Parramatta, Australien; Seoul, Sydkorea; och Shanghai, Kina. För mer information om ISSA, besök www.issa.com eller ring 800-225-4772 (Nordamerika) eller 847-982-0800