ESSVE lanserar en smartare webb

I dag lanserar ESSVE sin nya webbplats. På nya essve.se får slutkunderna en bra översikt över företagets breda produktsortiment. De kan även hålla sig uppdaterade kring nyheter om bolaget och branschen samt enkelt hitta närmsta återförsäljare av företagets produkter.

Den nya webben är en viktig del i ESSVE:s kommunikationsstrategi i att nå ut till professionella hantverkare med information om produkterna.

- Vi vill att våra slutkunder ska känna sig trygga i sitt val av infästningar och vi vill hjälpa dem att välja rätt. På webben finner de hjälpmedel i form av lathundar och monteringsguider. Våra besökare kan även hitta närmsta återförsäljare, som erbjuder stor kunskap om våra produkter, säger Mattias Sebell, Brand Manager på ESSVE.

Den nya webbplatsen har en rad nya smarta funktioner, en förenklad struktur och större stringens i alla länder. Det är smidigare att hitta produktinformation och att söka information om en enskild produkt via vår databas. Teknisk information i form av varuinformationsblad och miljödeklarationer samt utbildningsfilmer och säkerhetsdokumentation nås enkelt via nya essve.se.

ESSVE:s återförsäljare når e-handelsplatsen, Toolstore, via nya essve.se. Toolstore håller återförsäljarna uppdaterade med ny information i realtid för att de i sin tur ska kunna ge slutkund aktuell information och den bästa servicen.

Den nya webbplatsen lanseras på tio språk; svenska, norska, finska, engelska, polska, estniska, lettiska, litauiska, ukrainska och vitryska.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Mattias Sebell, Brand Manager ESSVE, + 46 8 623 61 3, +46 70 623 28 78, mattias.sebell@essve.se