ESSVE vinner mark med uppgraderad karmhylsa!

ESSVE är sedan över 40 år marknadsledande på karminfästningar. Med nya och förbättrade Karmhylsa Indu-prog kan alla fönstermontörer se fram emot ett ännu enklare och säkrare montage.

– Det ligger många timmar bakom den här produktutvecklingen. Vår unika Karmhylsa Indu-Prog har fått ännu fler goda egenskaper än tidigare. Resultatet är marknadens absolut bästa karmhylsa, det visar både interna och externa tester, säger Jonas Svensson, kategorichef för infästning på ESSVE.
För att förenkla för återförsäljare och slutkunder behåller ESSVE både pris och artikelnummer och bjuder således på alla förbättringar.

7 skäl till att välja Karmhylsa Indu-prog:
1) ANPASSAD FÖR MASKIN: Hylsans yttermått har anpassats till automatmontering i fabrik.
2) INGEN VANDRING: Skallen har försetts med en ring som centrerar skruven och förhindrar vandring vid montering.
3) SKÄR EGNA GÄNGOR: Hylsans gängor har vässats för att bättre skära egna gängor vid montage i aluminiumkarmar.
4) EFFEKTIVA FRÄSKLACKAR: Fräsklackarna på skallens undersida har gjorts skarpare för bättre fräsegenskaper.
5) KRÄVER INGA SPECIALVERKTYG: Hylsan kan nu monteras med både 8mm och 10mm nyckel, med alla på marknaden förekommande monteringsverktyg.
6) STANDARDANPASSAD: Justerad för att bättre följa M16-standard, vilket underlättar vid montage i förgängade stålkarmar.
7) PROFFSIG LOOK: Hylsan kommer fortsättningsvis att vara elförzinkad, vilket ger lägre friktion i både aluminium och trä samt ett blankt och proffsigt utseende.

Visste du att ESSVE erbjuder 3 typer av karminfästningar?
1) Karmskruv Programa – För ROT-arbeten, till exempel byte av fönster och dörrar i äldre fastigheter. 2) Karmhylsa Indu-prog – För nyproduktion av större objekt.
3) Karmskruv L
– avsedd för montage av lättare innerdörrar och mindre fönster.

PRODUKTPROV
ESSVE Karmhylsa Indu-prog finns i lager från och med augusti. Du som vill prova hylsan redan idag, hör av dig till ESSVES kundtjänst på order@essve.se eller 08-6236150

• skruv
  • essve produktkatalog
  • bygge

Den som satsar på infästning från ESSVE investerar i sin egen och andras säkerhet. Vi vill att känslan av trygghet ska genomsyra hela vår produktlinje. Sedan 1970 har professionella hantverkare valt oss just för våra bevisat säkra infästningar. Vår marknadsposition berättar att vi är bäst i Norden på infästningslösningar till bygg- och verkstadsindustrin. I vårt breda sortiment finns allt från traditionell spik till innovativa lösningar för tunga montage i trä, betong och stål. Besök essve.se för mer information och produktutbud.