Estrellas fadderlag Bergsums IF G14 deltar i Gothia Cup för första gången 2023.

Häng med Estrella och Bergums IF under Gothia Cup

Den 16 - 22 juli genomförs världens största fotbollscup för ungdomar: Gothia Cup. Estrellas fadderlag Bergums IF G:14-lag är i full gång med sin uppladdning inför deras premiär i turneringen. Estrella följde med tjejerna under en unik inspirationsdag då de fick träffa sina idoler i BK Häcken. Tjejerna fick hänga med under en träningmatch, ställa frågor till idolerna och såklart visa vad de själva går för på plan i en gemensam match.

Det allra bästa var nog att få spela med dem för man lär sig ju när man kollar och när man spelar med dem. Känslan, att komma in i riktig fotboll. Kommenterar Alva som spelar i Bergums IF.

Jenny Lagergren, Hållbarhetsansvarig på Estrella, kommenterar: Vi ser ju fortfarande att det finns ett arbete att göra här. Vi kan såklart inte som liten aktör i det här göra allt, men vi kan vara med och driva på den frågan och se till att alla får idrotta under samma förutsättningar, oavsett kön enligt enkelt.

Gothia Cup och Spela Lika

Under 2023 har Estrella tagit steget upp till Officiell Partner till Gothia Cup med fokus på att öka jämställdheten inom idrotten. Estrella har valt att kalla partnerskapet för ”Spela Lika”. Samtidigt tar Estrella ett aktivt samhällsansvar genom Gothia Cup Foundation där Estrella val att stötta ett fadderlag - Bergums IF - på deras resa innan och under turneringen.

Utöver att få träffa BK Häcken får Bergums IF

• anmälningsavgift till Gothia 2023 betald och plats högst upp på listan (tidigare stått på reservlista),
  • Gothia Card som bland annat ger ger fri kollektivtrafik under veckan, biljetter till alla events, rabatt på Liseberg m.m. ,
  • publicitet i både Estrellas och Gothias kanaler,
  • och pris från Estrella och ett Estrella-diplom.

Häng med oss på Gothia Cup

Estrella är såklart på plats under hela Gothia Cup för att stötta sitt fadderlag Bergums IF G:14, men också för att erbjuda lite skönt häng. Du hittar oss på Heden och här kan du slå dig ner i skuggan i sköna sackosäckar, spela rund-pingis, fota dig med vår jätte-chipspåse och ”tatuera” snygga gnuggisar med schyssta budskap.

Det kan även vara så att ett välbekant ansikte, främst känt från Tiktok, dyker upp hos Estrella.

Vinn en jättepåse med snacks

Vad vore ett Estrellatält utan möjligheten att vinna riktigt goda snacks? För att fira allas unikhet i de ca 1700 lag från omkring 80 nationer som deltar i Gothia Cup arrangerar Estrella en smaklig tävling där man kan vinna en stor kasse blandade Estrellasnacks. Besök Estrellas eventyta på Heden för att hitta till tävlingen.