Estrella lanserar 7 nyheter den 18 januari 2021

​Estrellas otippade lanseringar 2021: jordnötssmör, veganska ostsnacks och mycket mer

Nu kommer fler anledningar att se fram emot 2021. Jordnötssmör Crunchy och Creamy, veganska Linschips Ost & Rödlök, saknade spröda Stjärnor och mycket mer. Den 18 januari lanserar Estrella ett av de största nyhetsfönsterna på många år med färgglada nyheter för alla smaker.

Nu är vi svultna på goda nyheter, så för att säga adjö till 2020 och se fram emot 2021 presenterar Estrella sitt mest färgglada lanseringsfönster på många år. Här är hela 7 nyheter att se fram emot!

Veganska Linschips Ost & Rödlök

Är det sant? Äntligen veganska ostsnacks! Estrellas Linschips Ost & Rödlök har den spröda linsbasen vi alla älskar och en efterlängtad smak av fyllig ost på veganskt vis. Toppad med lite syrlig rödlök får vi ett veganskt ostsnacks som inte kompromissar med smaken. What’s not to love?

Jordnötssmör Crunchy och Jordnötssmör Creamy – utan palmolja

Estrella lanserar jordnötssmör! Ett krämigt, slätt Creamy och ett Crunchy med bitar av jordnötter. Det höga nötinnehållet på 95% ger smöret en fyllig och god nötsmak. Unikt för Estrellas två jordnötssmör är att de är utan palmolja men ändå bredbara direkt när man öppnar burken. Något helt unikt på marknaden. Jordnötssmöret innehåller dessutom inget tillsatt socker och har en låg salthalt. Det ger ett protein- och fiberrikt jordnötssmör med riktigt mycket smak. Till smoothyn, mackan, bakningen, matlagningen, eller direkt på en sked.

Stjärnor Sourcream & Onion

De tunna, spröda stjärnorna som smälter i munnen är saknade av många. Nu är de äntligen tillbaka på allvar i den populära smaken Sourcream & Onion.

Rostade & Saltade Cashewnötter

Ett klockrent komplement till nöthyllan. Estrella har några av Sveriges mest populära nötprodukter tack vare den goda rostade smaken och avvägda sältan, som passar lika bra på Cashewnötter.

Finräfflade Vitlök, Gräslök & Chili

Denna smak från Västkustchips är för god för att stoppa. Det är hög tid att den gör sin premiär på klassiska potatischips, som med den fina räfflingen får extra mycket smak. Nyheten förlanseras på Hemmakväll 28 december 2020, lagom till nyår!

Linsbågar Jordnötssmör

Fler och fler upptäcker och älskar Linsbågar för sin spröda men knapriga textur. Med krämigt, äkta jordnötssmör blir snackset både proteinrikt och magiskt gott – en smart smakkombo helt enkelt! Nyheten förlanseras på Coop 14 december 2020.