Ny Look Estrella Klassiska Chips

Ny look men samma goda smak – ökad stjärnstatus för Estrellas klassiska chips!

Ett av Sveriges största snacksvarumärken skriver ett nytt kapitel i chipshistorien genom att uppdatera designen på alla chipspåsar. Estrella presenterar en ny krispig look för ökad smakglädje och självklart behålls den goda smaken.

1988 lanserade Estrella Sveriges första chips med smak av Sourcream & Onion. Sedan dess har påsen uppdaterats vid flertalet tillfällen och nu var det dags igen! Alla 15 smaker på klassiska potatischips får nu en ny look med fokus på smak och kvalitet.

Bild som över tid visar designen av Estrella Sourcream & Onion chips.

Tanken var att ta fram en ny design som tydligt skapar igenkänning och som både stärker och särskiljer Estrella från andra snacksvarumärken – men utan att tappa igenkänning. Vill man ha sina Dillchips ska man hitta dem direkt!

“Vi ville lyfta kvaliteten och den goda smaken på våra chips. Nu har påsarna fått en tydligare koppling till Estrellas varumärke och vi har använt härliga färger som var och en får representera en smak. Med den nya designen har vi också kunnat dra ner på antalet färger och minskat täckningsgraden, vilket är en del i vårt hållbarhetsarbete”, säger Josefin Hugosson, Brand Manager för chips på Estrella.

Färgerna på påsarna är fortsatt en stark smakmarkör där de fartfyllda explosionerna förstärker smakupplevelsen på ett festligt sätt. Mönstren som tidigare fanns med i bakgrunden är borttagna för att ge den nya designen en lugnare bas.

En person som lagt många timmar på uppdateringen av Estrellas klassiska chips är Vivi Sumpton, Creative Director på Vivi Sumpton Design AB.

‘’Det har varit väldigt roligt att få vara en del av ett projekt likt detta där en hel produktkategori uppdateras. Grundidén med den nya designen bygger på den vita stjärnformade skålen som är fotad uppifrån. Det är en form så starkt förknippad med varumärket, samtidigt som den ramar in chipsen och säkerställer att dessa ser bra ut mot alla möjliga olika bakgrundsfärger” säger Vivi Sumpton.

Den första smaken som lanserats med den nya looken var Vinnarsmaken i Chipsvalet 2022 - Brynt Smör & Chili. Uppdateringen av designen på övriga smaker har börjat rulla ut från snacksfabriken i Göteborg och från och med v.37 har de nya påsarna börjat synas i butik.

Samlingsbild Ny Look Estrella Klassiska Chips

Arbetsgrupp: