Nytt larmsystem från ESYLUX möjliggör en komplett sammanlänkning av larmdetektorer

Byggnadsstyrningssystem har en enorm potential när det gäller att avsevärt öka energieffektiviteten, komforten och säkerheten i bostäder och andra byggnader. För att underlätta för konsulter, installatörer och grossister att använda produkterna baserar ESYLUX sin produktutveckling på enkelhetens princip. Därför kännetecknas de nya produkterna inte bara av intelligenta funktioner, utan också av många praktiska egenskaper, som till exempel en särskilt enkel idrifttagning och hög användarvänlighet.

Även om det inte är obligatoriskt att installera en brandlarmcentral i kommersiella byggnader kan ett varningssystem rädda liv. Larmsystemet från ESYLUX möjliggör en komplett sammanlänkning av larmdetektorerna och levererar därmed högsta måttet på byggnadssäkerhet. Till larmcentralen PROTECTOR Control Panel kan upp till 60 trådlösa rökdetektorer, upp till 40 trådanslutna detektorer och 10 trådanslutna tryckknappsaktiverade larm (huslarm) anslutas.

I kombination med GSM-uppringaren PROTECTOR Dialer kan systemet vidarebefordra larm till husägarna, hyresgästerna, ett eventuellt bevakningsföretag eller en definierad larmcentral, även om ingen befinner sig i byggnaden. För att minimera skadorna har systemet utrustats med extra utgångar som gör det möjligt att reglera styrningen av utrymningsvägarna samt ansluta andra komponenter som branddörrar eller rökkanaler till systemet. Idrifttagningen är väldigt smidig, helt enligt enkelhetens princip, och systemet kan både konfigureras och underhållas med kontrollpanelen eller en PC alt bärbar dator via en USB- eller LAN-anslutning.

En perfekt partner till larmsystemet är den nya rökdetektorn PROTECTOR KRF 9 V. Den är certifierad enligt SS-EN 14604 och extra snabb och enkel att montera.
Tack vare dess radiocertifierade, störningsfria och integrerade ”on-board-radio”-teknologi kan upp till 240 rökdetektorer (8 grupper à 30 trådlösa rökdetektorer) sammanlänkas trådlöst. PROTECTOR-serien rundas av med en mängd tillbehör och ett urval av andra specialdetektorer.

Nya PROTECTOR produkter som lanseras på Light + Building i Frankfurt 2014.

PROTECTOR MCP

Tryckknappsdet 9-30V IP40 blå