Molift Air – en flexibel taklyft med låg vikt

Etac lanserar nya lyftmotorn Molift Air, en stark, säker och smidig taklyft. Tack vare sin låga vikt och den smarta "Quick release-funktionen" är Molift Air lätt att hantera. Taklyften har flera flexibla lösningar, såsom fjärrkontroll, laddning i skena (In Rail Charge) och möjlighet att förflytta från rum till rum.

"Jag är stolt över att presentera en ny medlem i Molift-familjen. Molift Air taklyft skapar tillsammans med Molift RgoSling lyftselar en komplett lösning för taklyftsystem som passar in i alla förflyttningssituationer," säger Inger Skärin, produktchef lyftar och selar, Etac Sverige AB.

Huvudsyftet med Molift Air taklyft är att ge den bästa och säkraste vården för att undvika tunga lyft och förebygga incidenter. Molift Air passar för sittande och horisontell förflyttning och kan användas för stå- och gåträning. Taklyften är lätt att hantera vid installation och service tack vare sin låga vikt på 8 kilo och den smarta "Quick release-lösningen" som fäster motorn i skenan. Dessutom har Molift Air ett stort lyftspann på 300 cm och en mängd olika lyftbyglar. Molift Air gör lyftet säkert genom nödstopp, mekanisk nödsänkning, batteriindikator och Molift Service Tool. Det sistanämnda är en inbyggd programvara som räknar ut när lyften behöver service.

Molift Air taklyft har utvecklas av Molift som är kända för sin ergonomiska design och höga komfort. Molift blev en del av Etac år 2010.

Läs mer om Molift Air taklyft:

Hemsidan »
Produktblad »

För mer information, kontakta:

Inger Skärin, svensk produktchef lyftar och selar, inger.skarin@etac.com, tfn 0371-58 72 21

• lyftar
  • taklyft

Etac är ett expansivt företag som erbjuder produkter för personer med nedsatt rörelseförmåga samt produkter till sjukhus, hem och sjukhem. Vi profilerar oss genom att vara ett företag med kompetent personal som erbjuder flexibla lösningar och produkter i världsklass.