Rullstolen Etac Cross har fått en ny lättinställd rygg

Etac har sedan 1981 utvecklat innovativa och smarta lösningar för rullstolar. Vår senaste nyhet är rullstolsryggen Cross 3A som ger unika möjligheter till inställningar av både vinkel, höjd och djup.

Att hitta rätt vinkel för att sitta bekvämt är så mycket mer än en enkel lutning. Rullstolen Etac Cross 3A står för Angulus, Altitudo och Altus. Det är de latinska orden för vinkel, höjd och djup.

Givetvis kan man justera ryggstödsvinkeln på Cross 3A och även ändra den så kallade lumbalvinkeln. Även höjden på ryggstödet kan justeras, vi är alla olika långa och med olika ryggar och önskemål. Men en enkel inställning anpassas Etac Cross 3A till varje rygg.

Etac har sedan 1981 utvecklat innovativa och smarta lösningar för rullstolar. Det började med den första fällbara fastramsrullstolen och fortsatte med den första rullstolen i titan som vägde under 10 kg. Sen kom den första kryssfällda rullstolen med ryggvinkeljustering som även hade dubbla kryss för stabilitet, den första med V-formad Titanram, den första rullstolen med reglerbara ryggband, den första kryssfällda rullstolen med separerade inställningar för driv- och sittenhet – och nu – Etac Cross 3A med den mest flexibla, mest anpassningsbara ryggen hittills.

Läs mer om Etac Cross 3A här