Ettanfotboll sluter treårigt avtal med Position Green!

Ettanfotboll har nått ett treårigt avtal med bolaget Position Green i syfte att stärka ligaorganisationens förmåga att effektivt samla in och analysera hållbarhetsdata.

Position Green startades 2015 och hjälper idag över 200 kunder i och utanför Norden att samla in, analysera och rapportera hållbarhetsdata. Företaget erbjuder en datadriven plattform som hanterar datainsamling, analys, visualisering och rapportering - allt på en och samma plats.

Sedan 2019 släpper Ettanfotboll årligen en Hållbarhetsrapport där organisationen mäter ligaföreningarnas olika avtryck, till exempel klimatavtryck eller den samhällsnytta som skapas genom föreningarnas arbete.

Nu har Ettanfotboll kommit överens med Position Green om ett treårigt avtal som ett steg i ledet att stärka Ettanfotbolls hållbarhetsarbete ytterligare.

Ettanfotbolls utvecklingschef föreningar, tillika ansvarig för Hållbarhetsrapporten, Jimmy Fors, kommenterar avtalet följande:

- Redan från den första kontakten med Position Green har det känts bra. Det är ett företag som ligger i framkant med en plattform som gör det enkelt för oss att jobba med den annars så tidskrävande datainsamlingen som krävs för att göra sammanställningen till hållbarhetsrapporten, säger Fors och fortsätter:

- Vi ser fram emot att arbeta med Position Green och det känns tryggt att vi har kommit överens om ett arbete över tre år då det finns fördelar i deras plattform som vi kommer se frukten av när vi går in i år två och tre i det treåriga avtal som vi har kommit överens om.

Position Greens grundare och VD, Daniel Gadd, säger följande:

- Vi är väldigt imponerade över det hållbarhetsarbete som Ettanfotboll bedriver och inspireras av deras ambitionsnivå. Föreningslivet har en viktig påverkan på både oss som individer och på näringslivet. Genom sitt aktiva hållbarhetsarbete skapar Ettanfotboll flera ringar på vattnet och vi är stolta över att nu vara en del av det!

Vid frågor, var vänlig kontakta:
Jimmy Fors, utvecklingschef föreningar
jimmy.fors@ettanfotboll.se