Seminarium: Fotboll och Hållbarhet

Tisdagen den 14 juni presenterar Ettanfotboll sin senaste Hållbarhetsrapport och diskuterar fotboll och hållbarhet med inbjudna gäster.

Ettanfotboll har de senaste åren bedrivit ett hållbarhetsarbete för att stärka ligan och föreningarnas förutsättningar. Hållbarhetsarbetet bedrivs under fem områden: ekonomisk, sportslig, organisatorisk, mänsklig samt miljö- och klimatmässig hållbarhet.

Ettanfotbolls ordförande, Johan Englund, säger följande:

- Vi har drivit ett konsekvent hållbarhetsarbete i Ettan sedan 2018. Vårt hållbarhetsarbete handlar helt och håller om kärnverksamheten i föreningarna som spelar i ligan och ligan i sig själv och är integrerat i allt vi gör.

- Nu när vi presenterar vår fjärde hållbarhetsrapport på lika många år börjar vi se resultat av arbetet. Men resan har bara börjat och nu ser vi fram emot att diskutera hur man kan utveckla hållbarhetsarbetet i fotbollen ytterligare tillsammans med andra duktiga och kloka människor i och kring fotbollen. Jag ser fram emot en väldigt spännande och givande dag som jag tycker att alla fotbollsarbetare, sponsorer, fotbollsjournalister, med flera, borde ta del av, avslutar Johan Englund.

Seminariet arrangeras tillsammans med Idrott och Samhälle på Quality Hotel Friends i Solna. Förutom att presentera den senaste Hållbarhetsrapporten för 2021 deltar också inbjudna gäster under seminariets gång.

Deltagarlista

Johan Englund - Ordförande, Ettanfotboll
Dan Persson - Chefredaktör, Idrott och Samhälle
Caroline Waldheim - Chef hållbarhet och samhälle, SvFF
Charlotte Sundvall - Sakkunnig hållbar utveckling, RF
Emre Gürler - Hållbarhetsansvarig, Eskilstuna United
Kajsa Nylander - Hållbarhetschef, Svenska spel
Thomas Björn - Grundare, Idrottens Kraft
Fredrik Malmberg - Varumärkeschef, Strängnäs & Eskilstuna Energi & Miljö

Datum och plats

Tisdag 14 juni kl. 9.30 – ca. 15.00
Quality Hotel Friends, Solna.

För att anmäla dig till seminariet maila:
oliver.beijer@ettanfotboll.se

Seminariet har ett begränsat antal platser - först till kvarn.