Unik i sitt slag – för och av golfare

TrippliGolf vill ge golf- och resebranschen ett nytt sätt att erbjuda golfupplevelser och attrahera fler spelare från både Sverige och världen. Genom en matchningsfunktion utvecklad tillsammans med golfare ska det bli enklare att både skapa personliga erbjudanden och nå ut direkt till slutkunden, utan mellanhänder.

– Målet med TrippliGolf är att skapa en trovärdig plattform för golfspelare att samlas kring för att utbyta erfarenheter, träffas och finna unika upplevelser inom golf. TrippliGolf är en mötes- och marknadsplats skapad för golfare av golfare och ska präglas av hög kvalité, säger Olof Norlander, VD Trippli Marketplaces.

Utbudet ska bestå av både genuina paketerbjudanden och personliga upplevelser från både privatpersoner, golfklubbar och hotell. Enligt grundarna är de bästa golfupplevelserna ofta svåråtkomliga och ibland även bakom stängda dörrar.

– Vi vill skapa en dörröppnare till golfupplevelser som inte går att hitta någon annanstans; till exempel spel på privata banor eller en dag med en major-vinnare. För mig är golf också det runt omkring – mötena, hotellet med kanske ett spa och den trevliga lokala restaurangupplevelsen vid slutet av dagen, säger Bengt Waxberg, President TrippliGolf.

TrippliGolf är nu öppen för nya medlemmar på trippli.com och tjänsten befinner sig just nu i ett stadie där fokus ligger på att bygga upp ett stort utbud av golfupplevelser från ambassadörer, golfklubbar, hotell och golfvärdar.