​Upcyclingprodukten Magazine Wall Hanger kör crowdfunding-runda

Designbolaget bakom upcyclingrodukten Magazine Wall Hanger är nu ute på en andra crowdfunding-runda, denna gång för att finansiera produktionen av en ny modell.

Vi tror på ett nära samarbete med kunder och detta är ett sätt att skapa dialog direkt med användaren och hjälpas åt att göra produkten verklig. Om kunderna har frågor och synpunkter så tar vi det till oss, speciellt eftersom de är med och finansierar utvecklingen. Säger Liam Saletti, skapare av Magazine Wall Hanger.

Magazine Wall Hanger möjliggör för användare att hänga upp fina magasin- och bok-uppslag på väggen, som en tavla. Innehållet i många magasin är väldigt kvalitativa, med mycket vackra bilder och intressanta artiklar, dessa har nu möjligheten att bli en inredningsdetalj istället för att ligga i en hög bredvid soffan eller slängas i återvinningen.
Magazine Wall Hanger är en reaktion på vårt sätt att konsumera och bygger på idén om ”upcycling”, att använda saker på fler sätt än de var tänkta för innan de kasseras eller återvinns. Att förlänga livscykeln av en produkt, i det här fallet magasin och böcker.
Fram till den 26e april ligger kampanjen uppe på crowdfunding-plattformen Kickstarter. Kickstarter fungerar så att de som stöttar projektet får kraftigt rabatterade priser på produkter som levereras efter kampanjen har blivit lyckosamt genomförd.