Euro Finans arrangerar första upplagan av America vs Europe by Euro Finans

​Euro Finans arrangerar första upplagan av America vs Europe by Euro Finans

Världens bästa padelspelare kommer till Båstad den 30 juli-2 augusti. Euro Finans arrangerar den nya tävlingen America vs Europe by Euro Finans där de tio bästa spelarna på världsrankningen kommer att delta. Med prispengar på en miljon kronor blir turneringen även den högst betalda padeltävlingen genom tiderna.

Tävlingens grundare, Lisandro Borges från Argentina, arrangerar även Buenos Aires Masters som är en del av den professionella padeltouren. Inspiration till turneringen America vs Europe by Euro Finans, där två lag med nio amerikanska respektive europeiska spelare gör upp om segern, kommer ifrån Laver Cup och ATP Touren i tennis. Båstad blir första stad någonsin för denna nystartade turnering.

– Jag är väldigt nöjd över att tävlingen sker Sverige och framför allt i Båstad då de tidigare tävlingarna i Båstad har varit mycket uppskattade av spelarna och World Padel Tour. Dessutom är padel den snabbast växande sporten i landet, säger Lisandro Borges.

Toppspelare från Sverige

Turneringen pågår under tre dagar och samlar de allra främsta padelspelarna. Samtliga tio högst rankade spelarna i världen kommer att delta i de båda lagen, som leds av två ikoniska legendarer inom padel.

– Vi kan redan nu avslöja att en toppspelare från Sverige kommer att delta i tävlingen och ingå i Europalaget. Den svenska padelpubliken vill veta var vi står mot det allra bästa motståndet i världen och nu får de chansen att göra det live i Båstad, säger Reza Deheshjoo, turneringsdirektör för tävlingen.

Euro Finans stolt arrangör

Som arrangör för tävlingen står Euro Finans i samarbete med Arena Båstad och Hotel Skansen. Euro Finans är sedan tidigare huvudsponsor till Svenska Padelförbundet, Padellandslagen och Swedish Padel Tour. Dessutom är Euro Finans huvudsponsor till världens bästa spelarpar, nuvarande världsettan Paquito Navarro och hans partner Pablo Lima.

– Vi är mycket stolta och nöjda över att kunna presentera tävlingen America vs Europe by Euro Finans. Vi lovar publiken padel i världsklass och många intressanta matcher, avslutar Reza Deheshjoo.

För ytterligare information välkomna att kontakta:

Turneringsdirektör

Reza Deheshjoo

reza@eurofinans.se

Telefon: +46 (0) 739-644638

Vi anlitas av tusentals företag – både små och stora – som önskar en enklare administration, har säsongsvariationer, expanderar eller har besvärlig ekonomi. Varje år finansierar vi omkring 150 000 fakturor, såväl svenska som utländska, till ett värde av över 5 miljarder.

Euro Finans har sitt säte i Lund samt säljkontor i Stockholm, Kalmar och Umeå. Vi har en finansiell styrka som få i branschen kan skryta med. Trygghet, professionalism och snabbhet är ledord i vår vardag.