Euro Finans blir ny huvudsponsor till fotbollsföreningen Lunds BOIS

I början av april blev Lundaföretaget Euro Finans, som arbetar med att förse svenska företag med likviditet och skydd mot kreditförluster, ny huvudsponsor till den lokala fotbollsföreningen Lunds BOIS.

– Vi har ett stort lokalt engagemang och vi vill gärna dra vårt strå till stacken för att skapa bästa tänkbara förutsättningar för kommande generationer Lundabor, säger Pierre Jarlskog som är sponsoransvarig på Euro Finans AB.

Ända sedan Euro Finans grundades 1989 har huvudkontoret legat i Lund. I dag är företaget störst i Sverige på fakturaköp och hjälper dagligen små och medelstora företag att finansiera kassaflöden. De senaste åren har finansföretaget årligen hanterat fakturor för över 10 miljarder kronor. Euro Finans har länge sponsrat flera idrottsföreningar i Lund och väljer nu att gå in som huvudsponsor till fotbollsföreningen Lunds BOIS. Det ekonomiska stödet är tänkt att bidra till att finansiera ungdomsverksamheten i klubben.

– För oss är det viktigt att ge tillbaka till hemkommunen och visa att vi bryr oss. Idrotten har ett viktigt samhällsuppdrag, både ur folkhälsosynpunkt och ur ett uppfostrande perspektiv. Vi tror på idrott i alla dess former, men speciellt lagidrott där man måste samarbeta för att nå bästa resultat, säger Pierre Jarlskog.

Stödet ska utveckla ungdomsverksamheten

Lunds BOIS bildades 1908 och har i dag över 300 aktiva spelare. Aida Vajraca, PR-ansvarig för Lunds BOIS, hoppas att stödet från Euro Finans ska hjälpa föreningen att stärka klubbkänslan genom att, bland annat, låta flera ungdomslag åka på gemensamma läger och eventuellt anordna en egen fotbollscup.

– Vi är jätteglada att Euro Finans vill hjälpa oss genom att sponsra vår ungdomsverksamhet och utveckla klubben. Det är väldigt viktigt att få ekonomiskt stöd så att vi kan erbjuda det lilla extra som att åka på cuper och anordna sociala aktiviteter, säger Aida Vajraca.

• Fotboll

• sponsring
  • lunds bois
  • euro finans

Vi anlitas av tusentals företag – både små och stora – som önskar en enklare administration, har säsongsvariationer, expanderar eller har besvärlig ekonomi. Varje år finansierar vi omkring 400 000 fakturor, såväl svenska som utländska, till ett värde av över 10 miljarder.

Euro Finans har sitt säte i Lund samt säljkontor i Stockholm och Umeå. Vi har en finansiell styrka som få i branschen kan skryta med. Trygghet, professionalism och snabbhet är ledord i vår vardag.