Flaggningsmeddelande: Euro Finans AB tillsammans med närstående innehar nu mer än 90 procent

Prioritet Finans AB förvärvar ytterligare aktier i PromikBook AB – Euro Finans AB tillsammans med närstående innehar nu mer än 90 procent

​Prioritet Finans AB har igår, den 22 januari 2020, förvärvat ytterligare 60 000 aktier i PromikBook AB (publ) (”PromikBook”). Aktierna har förvärvats i marknaden. Sammanlagt kontrollerar nu Euro Finans tillsammans med närstående 79 110 209 aktier, motsvarande cirka 90,01 procent av det totala antalet utestående aktier och röster i PromikBook.

Då Euro Finans tillsammans med närstående nu blir ägare till mer än 90 procent av aktierna i PromikBook, avser Euro Finans, som tidigare offentliggjorts, att påkalla inlösenförfarande av resterande aktier i enlighet med aktiebolagslagen (2005:551) och i samband därmed verka för att aktierna avnoteras från Spotlight Stock Market.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anders Jarlskog (VD)

E-post: aja@eurofinans.se

• Företagsinformation

• fakturaköp
  • aktieköp
  • pressmeddelande
  • promikbook
  • factoring
  • euro finans
  • bokföring

Vi anlitas av tusentals företag – både små och stora – som önskar en enklare administration, har säsongsvariationer, expanderar eller har besvärlig ekonomi. Varje år finansierar vi omkring 150 000 fakturor, såväl svenska som utländska, till ett värde av över 5 miljarder.

Euro Finans har sitt säte i Lund samt säljkontor i Stockholm, Kalmar och Umeå. Vi har en finansiell styrka som få i branschen kan skryta med. Trygghet, professionalism och snabbhet är ledord i vår vardag.