Chris MacDonald inspirerar till ett holistiskt självledarskap i balans på Healthy Business 2015

Den dansk-amerikanska livsstilsmotivatören Chris MacDonald kommer till årets Healthy Business den 15 oktober på Nalen i Stockholm. Tillsammans med bland andra Fredrik Reinfeldt och Charlotte Kalla gör han en djupdykning i hälsosamt ledarskap och hur moderna ledare skapar hälsosamma organisationer, affärer och individer.

Chris MacDonalds korta definition av hälsa är ”att kunna göra de saker du vill och har lust att göra”. Därför räcker det inte bara att se till den fysiska aspekten med motion, kost och sömn när vi pratar om ett hälsosamt liv, menar han. Om vi vill förbättra vår hälsa måste vi istället ha ett holistiskt synsätt som också inkluderar de psykiska och sociala delarna i livet.

– Chris MacDonald är fantastiskt inspirerande. Med energi, humor och egen erfarenhet väcker han tankar och frågor om vårt fysiska och psykiska välbefinnande, säger Jessica Melcher-Claesson, projektledare för Healthy Business på Euro Accident.

Healthy Business är ett exklusivt seminarium för HR-direktörer och företagsledare som bygger lönsamma organisationer med medarbetaren i fokus. På scen finns Sveriges HR-elit, entreprenörer, beslutsfattare, akademiker och idrottsstjärnor som tillsammans med publiken inspirerar, provocerar och delar med sig av användbara insikter. Seminariet leds av serieentreprenören Ola Ahlvarsson.

Läs mer om Healthy Business

Jessica Melcher-Claesson
Projektledare Healthy Business, Euro Accident

Biografi Chris MacDonald

Chris MacDonald är en av Danmarks mest populära och erkända talare. Han har en bakgrund inom hälsofysiologi, näringslära och idrottspsykologi och har bland annat grundat begreppen ”Hälsa i balans” och ” Strong Body Strong Mind”. Chris MacDonald föddes i USA 1973 och är bosatt i Danmark sedan 1999.

2005 deltog Chris MacDonald i cykelloppet Race Across America.Tävlingen har kallats världens tuffaste idrottstävling, eftersom cyklisterna tillbringar över 20 timmar i sadeln varje dag på sin 5 000 kilometer långa resa non-stop genom USA. Med tiden 10 dagar, 2 timmar och 10 minuter fick Chris MacDonald en silvermedalj och utmärkelsen ”Rookie of the Year”.

Läs mer om Chris MacDonald

Euro Accident är ett framgångsrikt försäkringsbolag inom hälsa och försäkring. Vi hjälper svenska företag att skapa positiva resultat i deras strategiska hälso- och arbetsmiljöarbete genom att erbjuda ett heltäckande utbud av hälsotjänster och hälsoförsäkringar.

Med ambition om att ta ett helhetsgrepp kring hälsa och försäkring strävar vi efter att skapa lönsamma företag genom friska medarbetare och arbetsplatser. Allt arbete utgår från våra kärnvärden: omtanke, handlingskraft och nytänkande.

Euro Accident har funnits på marknaden sedan 1996 och omsätter 625 miljoner kronor (2014). Företaget sysselsätter drygt 140 (2014) personer på kontor i Växjö, Stockholm, Malmö, Göteborg och Örnsköldsvik.

Euro Accident ägs av National General Holdings Corp, NGHC, som är noterat på Nasdaqbörsen. NGHC har en omsättning på 2,1 miljarder USD (2014) och 3 000 anställda (2014).