Idag finns det en uppsjö av tulpansorter att välja mellan och blomsterbutikerna fylls av tulpaner i olika färger och former.

Äntligen tulpaner

Vi går mot ljusare tider och vårens vackraste budbärare är här - tulpanen. Det finns få saker som känns så uppiggande och gör hemmet så vårfräscht som en vacker tulpanbukett. Idag finns det en uppsjö av tulpansorter att välja mellan och blomsterbutikerna fylls av tulpaner i olika färger och former – toppiga, runda, fransiga, krusiga, fylliga och enkla.

En klar favorit hos kunderna just nu är en underbar bukett med ljusrosa dubbla tulpaner och det är inte svårt att förstå varför. Buketten som heter Rosa tulpanlycka är ljuvlig i färgen och de fylliga tulpanerna drar blickarna till sig och ger vårkänslor deluxe.