Blommor som gör skillnad

Julen en av stora högtiderna då många väljer att skicka blommor för att glädja sina nära och kära. Vid sidan om Mors dag och Alla hjärtans dag är det en av de mest intensiva perioderna på året för en blomsterförmedling som Euroflorist.

För varje år ser vi en markant ökning av antalet beställningar och allt fler människor upptäcker möjligheten att beställa blomsterbud på nätet. Smaken är fortfarande ganska traditionell. De flesta väljer ett jularrangemang eller en julbukett i klassiskt utförande och julröda nyanser. Amaryllis är också en av Euroflorists storsäljare, och trots att blomman bara finns tillgänglig i jultid ligger amaryllisen på topp 10 listan över hela årets mest populära produkter.

Men just i juletid ser vi också att många av våra kunder vill ge lite mer än bara en blomma. En stor andel av kunderna passar på att skänka pengar till ett välgörande ändamål i samband med sitt blomsterbud. Det är tydligt att det särskilt vid stora högtider känns angeläget att kunna bidra till något man tycker är viktigt.

Till julen finns det flera möjligheter att ge ett bidrag samtidigt som du skickar blommor. I samarbete med Röda korset, Rädda barnen och Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation erbjuder vi buketter och jularrangemang där 10 procent av blomstervärdet går direkt till organisationens viktiga arbete. I samarbete med Barnfonden erbjuder vi också möjligheten att glädja någon med en amaryllis och samtidigt skänka en get till en barnfamilj i Zambia.

Euroflorist är marknadsledande inom blomsterförmedling i Europa. Vi har ett nätverk av professionella florister i 12 europeiska länder. Tillsammans hjälper vi dig att skicka blommor vart du vill, när du vill. Vare sig det är till andra sidan staden, landet eller någon annanstans i världen.

Euroflorist skickar mer än 1,8 miljoner buketter om året. Företaget grundades 1982 i Malmö och var först i Sverige med blomsterbud på internet 1995. Vi gör det enkelt och säkert att glädja och uppmärksamma vänner, familj, partners och kollegor. Vem vill du göra glad idag?

• barnfonden