Pressmeddelande -

Euvic accelererar och anställer Fredrik Ölund i rollen som Enterprise & Business Architect

Med en stark tillväxtresa i ryggen som inte har några tendenser på att sakta av, tar Euvic ett nytt steg och utökar sitt utbud av tjänster och därmed även sitt team. Euvic kommer att bidra med allt större värde i de branscher vi fokuserar på och för de kunder som har en bra matchning mot vårt totala erbjudande. Rådgivningstjänsterna är ett komplement till våra exekveringstjänster som orienterar kunder och hur de bäst skapar värde med hjälp av ny teknik, metoder och verktyg.

Utvecklingen av rådgivningstjänsterna kommer ledas av Fredrik Ölund, i rollen som Enterprise & Business Architect. Fredrik har tidigare lett digital transformation i roller som CIO, CDO och IT-chef i framförallt fyra branscher; Kollektivtrafik, Energi, Tillverkande industri och Bemanning. Mellan dessa uppdrag har han jobbat som rådgivare bland annat till Rikspolisstyrelsen och Easypark.

Fredrik Ölund, Enterprise & Business Architect Euvic Sverige, om rekryteringen

”Efter många år på beställarsidan var det ett naturligt steg att gå över till Euvic och få chansen att jobba med fler företag och deras digitaliseringsresor. Som ansvarig för Erbjudandeutveckling & Rådgivningstjänster har jag möjligheten att utforma våra erbjudanden i takt med att behoven växer fram i marknaden. Jag vill på ett kreativt och ändamålsenligt sätt hjälpa våra kunder utvecklas med ny teknik, metoder och verktyg.”

Andreas Södermark, VD Euvic Sverige, om rekryteringen

”Vi letar alltid efter bra människor att jobba med och fler tjänster som kan skapa värde för våra kunder. Vi ser ett ökat behov från både befintliga och nya kunder för rådgivning gällande hur man genom digitala produkter och tjänster kan nå sina affärsmål. Det läggs allt mer pengar på digitalisering och då allt fler beställare av appar och digitala produkter kommer från affärssidan med liten erfarenhet av att beställa produkter vill vi stötta dem så att de kan nå sina affärsmål. Fredrik Ölund är en av de människor jag har träffat som har bäst förmåga att göra det komplexa enkelt och med över tre decennier i olika digitaliseringsinitiativ får vi en förmåga att hjälpa våra kunder att skapa det affärsvärde de vill uppnå. Jag är mycket glad och tacksam över att Fredrik vill vara med oss på resan mot 500 MSEK i omsättning och Sveriges nöjdaste kunder – och medarbetare.”