Nacka Djurklinik blir en del av Evidensia Djursjukvård

Evidensia, Nordens största och veterinärmedicinskt ledande kedja för djursjukvård, välkomnar Nacka Djurklinik till gruppen. Samgåendet är ett viktigt steg i att stärka erbjudandet om kvalificerad djursjukvård i Stockholmsregionen och tillföra kompetens i östra delen av Stockholm.

Vi är glada över att Nacka Djurklinik valt att bli en del av Evidensia. Det är en bra djurklinik med hängiven personal och gott rykte både i branschen och hos djurägare. Tillskottet är ett viktigt steg i vår ambition att erbjuda djursjukvård lokalt i kundernas närhet i Stockholmsregionen, säger Mia Rådberg, landschef för Evidensia Sverige smådjur.

Nacka Djurklinik ligger i ett mycket expansivt område, med ett växande antal husdjursägare i Nacka, Gustavsberg och Värmdö. När Alinda DallaSanta och hennes dåvarande kompanjon köpte verksamheten 2003 bestod den av 70 kvadratmeter och en anställd. 2005 flyttade verksamheten till lokaler om 240 kvadratmeter. I dag har ytorna utökats till 750 kvadratmeter modern djurklinik i skräddarsydda lokaler, med drygt 20 anställda samt några konsulter.

-  Nacka Djurklinik AB blir nu efter många års korrespondens och förhandlande med Evidensia en del i den stora koncernen. Till sist stämde mål och vision överens företagen emellan. Jag ser stora möjligheter för Nacka Djurklinik att kunna vidareutvecklas på den inslagna vägen med service och kvalitet gentemot kunder och deras djur i fokus. Vi har sett en mycket positiv utveckling inom Evidensia på många plan och har därför bestämt oss för att ta steget. Sammangåendet säkerställer kompetensutvecklingen för de anställda samt tillgången på högkvalitativ vård för patienterna, säger Alinda DallaSanta, ägare av Nacka Djurklinik.

I och med detta förvärv befäster Evidensia ytterligare sin position som norra Europas största och veterinärmedicinskt ledande djursjukhusgrupp. Evidensia finns i Danmark, Sverige, Norge och Finland med fler än 90 djursjukhus och kliniker, en siffra som har vuxit stadigt sedan start.

För ytterligare information kontakta:

Alinda DallaSanta, klinikchef, 08-71 65 253

Mia Rådberg, landschef Sverige smådjur, Evidensia Djursjukvård, 0702-021805,  mia.radberg@evidensia.se

Maria Hofling, press- och informationsansvarig, Evidensia Djursjukvård, 0702 - 45 49 43, maria.hofling@evidensia.se

• djursjukvårdsgrupp
  • evidensia djursjukvård
  • nacka djurklinik
  • alinda dellasanta

Evidensia Djursjukvård är Nordens kvalitetsledande kedja för djursjukvård. Vi har närmare 90 djursjukhus och kliniker i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Varje år behandlar vi fler än 700 000 djur, varav cirka 655 000 hundar, katter, smådjur och exotiska djur, samt cirka 45 000 hästar. Vi omsätter mer än en 1,3 miljarder kronor och är Norra Europas största veterinärmedicinska kedja. www.evidensia.se