​Hélène Barnekow Årets Ledare på Telekomgalan

Hélène Barnekow utsågs igår till Årets Ledare vid telekombranschens samlingsplats Telekomgalan på Grand Hôtel i Stockholm. Bakom Telekompriset står det oberoende nyhetsbrevet Telekomnyheterna.

Motivering:
Starka ledare som kan motivera och övertyga sina medarbetare att ge det där extra behövs i alla organisationer, men inte alla som chefer har den förmågan.
I år går priset till en ledare som på ett entusiastiskt sätt inspirerar och får sina medarbetare att lyfta sig de extra nivåer som krävs för att verkligen prestera i toppklass.
Årets ledare har förutom ett utmärkt ledarskap även drivit sitt bolag genom ett jättelikt förändringsarbete och gjort uttrycket kundbesatthet känt för alla och envar inom telekombranschen.

Allison Kirkby, vd Tele2 Med ett fantastiskt driv framåt har Allison Kirkby bytt ut i princip hela Tele2:s ledningsgrupp och skapat ett tydligare ledarskap inom koncernen. Hon tar tuffa beslut och genomför stora förändringar samtidigt som hon är engagerande och uppskattande.
Anders Nilsson, vd Com Hem Med en kombination av att vara både inlyssnande och ha en stark målmedvetenhet har Anders Nilsson drivit Com Hem mot nya rekordnivåer av omsättning och resultat. Som ledare är han såväl sympatisk som uppmuntrande mot sina medarbetare.
Henrik Ringmar, vd IP-Only Med ett värdebaserat ledarskap får Henrik Ringmar med sig alla i organisationen och lyckas åstadkomma saker tillsammans som ingen annan trodde var möjligt. Genom sin smittande entusiasm får han individerna och gruppen att växa och utvecklas.
Mats Rönnlund, vd We Consulting Mats Rönnlund har med ett spännande och framsynt ledarskap i en traditionell bransch levererat imponerande resultat, såväl ekonomiska som kulturella. We Consulting har på bara tre år gått från nybildat bolag till att vara en etablerad leverantör och har lyckats bevara bolagets särprägel trots snabb tillväxt och många rekryteringar.

Priset delas ut av det oberoende branschnyhetsbrevet Telekomnyheterna som ges ut av Exakt Media AB, vinnaren röstades fram av en jury bestående av framstående representanter från telekombranschen.