Mer Digital Årets digitaliseringsprojekt på Telekomgalan

Mer Digital, Telia, utsågs igår till Årets digitaliseringsprojekt vid telekombranschens samlingsplats Telekomgalan på Grand Hôtel i Stockholm. Bakom Telekompriset står det oberoende nyhetsbrevet Telekomnyheterna.

Motivering
Priset för årets digitaliseringsprojekt ska tilldelas någon eller något som har bidragit till en ökad digitalisering och som gjort stor nytta för målgruppen. Vi befinner oss i dag i digitaliseringens egentliga begynnelse där mycket handlar om att skapa de rätta förutsättningarna för en framgångsrik framtid.
Regeringen har satt ett tydligt mål att Sverige ska vara bäst i världen på att dra nytta av digitaliseringens möjligheter och för att nå dit krävs mycket hårt och engagerat arbete. Något som årets vinnare av Telekompriset för årets digitaliseringsprojekt verkligen visat. Projektet beskrivs som ett pragmatiskt initiativ där kunskapsbehov och lösning möts på ett konkret sätt över generationsgränserna och med snabb nyttoeffekt.

Digital Frontrunner - Telenors program för att bli en ledande digital spelare inom telekombranschen har lett till kortare time to market, mer innovation och lärkraft.
Peter Eriksson, MP - har tagit digitaliseringsfrågorna på större allvar än någon annan minister i svensk historia och lagt grunden för en stark nationell digitalisering.
Telness - är operatören som har skapat en helt onlinebaserad lösning för att hantera abonnemang och tjänster vilket bland annat hållit nere svarstiderna för support.
Öresundskraft - som med sin öppna stadshubb i Helsingborg har skapat en digitaliseringsplattform som nu tas vidare ut i landet via Stadshubbsalliansen.

Priset delas ut av det oberoende branschnyhetsbrevet Telekomnyheterna som ges ut av Exakt Media AB, vinnaren röstades fram av en jury bestående av framstående representanter från telekombranschen.

• öresundskraft
  • telness