Teleopti och Explainer utökar sitt samarbete

Efter ett stabilt samarbete sedan sommaren 2017, och nu med fyra produktioner i ryggen, väljer Teleopti att starta upp ytterligare ett projekt tillsammans med Explainer. Nu för att producera innehållet till deras nya hemsida.

Teleopti och Explainer har under tidigare samarbete förklarat Teleoptis produkt och lösningar inom Workforce Management genom Explainer-videos. En serie med unika animationer i snygg comic-style där tittaren får följa med olika karaktärer under deras arbetsdag. I filmerna presenteras olika problem som Teleoptis smarta mjukvara har lösningen på, dessa lösningar introduceras av deras egna superhjältinna Miss T.

-Resultatet blev fyra fantastiska animationer i Comic-style. Hela samarbetet gick så smidigt att vi bestämde oss för att fortsätta anlita Explainer i andra projekt. – Niloofar Niknam, Digital Marketing Manager Teleopti

- Jag har haft nöjet att arbeta tillsammans med Niloofar och Teleoptis arbetsgrupp under hösten och Teleopti levererar alltid en bra beskrivning och bakgrund till varje projekt. Det ger oss en stabil och trygg grund att utgå från, för att leverera bästa möjliga resultat. Jag är stolt över arbetet vi gjort tillsammans och jag ser fram emot att fortsätta vårt fina samarbete med nya spännande projekt! - Rebecka Holm, Projektledare Explainer

Fredagen den 26 oktober 2018 lanserades Teleoptis nya hemsida och den har redan fått många lovord! Explainer och Teleopti ser båda fram emot ett fortsatt arbete tillsammans

-Jag blir genuint glad varje gång jag öppnar ett mejl med en ny illustration från Explainer. Det är riktigt skönt att ha en byrå som man kan lita på till 100 procent, som levererar både kreativitet och kvalitét! Explainer är ett levande exempel på uttrycket "They never fail to surprise”. – Niloofar Niknam

• Telekom

• kommunikation
  • explainer video
  • explainer
  • animerad film

Explainer AB har funnits i över 5 år och är en nischbyrå med fokus på Explainer videos. Vårt motto är att allt går att förklara på ett intresseväckande sätt, detta genom ljud, text och animationer. Vårt team har skapat företagsfilmer åt många, väl ansedda och börsnoterade företag, för att hjälpa dem att kommunicera ämnen och produkter som de brinner för. Besök gärna vår hemsida om du vill veta mer om oss, www.explainer.se.