Några av de produkter som kommer att auktioneras ut

DESIGNPRODUKTER AUKTIONERAS UT I MVG

På söndag klockan tolv auktioneras designprodukter skapade av unga lovande formgivare ut till högstbjudande. Auktionen sker i MVG-gallerian och alla pengar går oavkortat till UNHCR.

I sommarprogrammet, eller Summer eXpression, går unga formgivare från idé till färdig produkt på sju vekor. Processen sker i nära samarbete lokala tillverkare och allt avslutas med försäljning i några av Designtorgets butiker och i deras webbshop.

Det är dessa unga designers alster, producerade i en begränsad upplaga, som nu auktioneras ut.

Auktionen på söndag sker i Smak bar och bistro som ligger i MVG-gallerian. Men redan nu kan du kila förbi och kolla in produkterna.

Alla pengar från auktionen doneras uteslutande till UNHCR.