Nytt center för scenkonst öppnar i Umeå

Nytt center för scenkonst öppnar i Umeå

Den 2 juni öppnar Dotra Art Centre sina portar vid Umeälven. Visionen är en kreativ plats där scenkonstnärer och andra artister får möjlighet att nätverka, utvecklas och inspireras.

– Invigningen känns så sjukt spännande! Vi har skapat en liten mini-berlinklubb på Grisbacka, säger Marit Shirin Carolasdotter.

Invigningen av Dotra Art Center sker med buller och bång i den nya lokalen som ligger en bit uppströms Umeåälven.

Under kvällen blir det olika uppträdanden och Marit kommer givetvis berätta om platsen och planerna framåt. Men framför allt är det ett ypperligt tillfälle att lära känna nya personer och utveckla sitt nätverk.

Jag vill skapa en plats för interdiciplinära möten där vi får visa våra olika kulturer och skapa mer tillsammans! Ett ställe där man får träffas och stötta varandra när vi uppträder och testa nya idéer, berättar Marit Shirin.

Kom ner till Godemansvägen på fredagkväll, mingla på uteserveringen och var redo för en kväll fylld av inspiration.

VAD: Invigning av Dotra Art Center
NÄR: 2 juni, kl 18:00 – 19:00
VAR: Godemansvägen 23

Läs mer och anmäl dig via Dotra Art Centers hemsida.