Extend & Pagero i nytt samarbete för elektronisk kommunikation.

Extend och Pagero meddelar i dag att man tecknat ett strategiskt partneravtal avseende användande av Pageros e-fakturatjänster integrerat i Extends plattform för Order Management och Supply Chain. Kopplingen mellan de båda molnapplikationerna kommer färdigställas inom kort.

Extend är en av Sveriges ledande leverantörer av molnbaserade IT-system för hantering av avancerade logistikprocesser. Pageros tjänster kring e-faktura kommer nu att integreras med Extends plattform för Order Management och Supply Chain så att e-fakturering och kontroll av inkommande leverantörsfakturor kan erbjudas som en integrerad lösning. Det innebär att Extends kunder enkelt kan aktivera och få tillgång till Pageros tjänster.

“Pagero erbjuder numera Extends kunder en kvalificerad molnplattform för e-faktura, fakturautskrift, och fakturamatchning – nu kan de dra nyttja av en helhetslösning för elektronisk kommunikation. Supply Chain och logistik är en snabbt växande sektor med mycket finansiell information som lämpar sig väl för våra tjänster.” säger Bengt Nilsson, VD på Pagero.

”För oss på Extend är det viktigt, att via ett ”ekosystem” av tjänster, kunna erbjuda våra kunder bra systemlösningar. Det känns verkligen spännande att kunna lägga Pageros tjänster kring e-faktura, fakturakontroll, och print till listan av starka applikationer som nu finns integrerat i Extend.” säger Gabriel Andersson VD på Extend.

För mer information kontakta

Felix Edlund, Partner Account Manager, Pagero på tel +46 (0) 768 68 09 37 eller epost: felix.edlund@pagero.com

Gabriel Andersson, VD, Extend på tel. +46 (0)76 310 19 29 eller e-post: gabriel.andersson@extend.se

Om Pagero

Pagero kopplar samman affärssystem (till exempel ekonomi-, order- och inköpssystem) digitalt med varandra. Våra e-order-, e-faktura- och e-betaltjänster hjälper företag att effektivisera sin verksamhet genom hela processen från order till betalning.

Våra e-order- och e-fakturatjänster levereras i molnet via vårt nätverk Pagero Online. Tjänsterna är oberoende av affärssystem, bransch och transaktionsvolym och passar därför alla typer av företag.

Pagero har ca 140 anställda med huvudkontor i Göteborg och lokala säljkontor i Stockholm, Oslo, Helsingfors, Köpenhamn, Brighton, Dublin, Rom, Madrid och Dubai. Vårt 40 personer starka utvecklingsteam arbetar ständigt med att vidareutveckla våra tjänster för att våra kunder skall få största möjliga nytta av sin investering.

Vi har 20 000 kunder i över 50 länder och vi når 1 100 000 företag och organisationer världen över. Läs mer på www.pagero.se

Extend är en av Sveriges ledande leverantörer av molnbaserade IT-system för hantering av avancerade logistik- och finansprocesser. Extend-plattformen gör det möjligt att automatiskt kontrollera och synkronisera lager-, marknads- och orderinformation mot multipla partners, kanaler och marknader.

Med realtidsinformation och inbyggd logik ger Extend företag kontroll på sina affärsprocesser. De får helt enkelt rätt information i rätt tid för att kunna fatta bättre beslut i syfte att optimera och utveckla sin verksamhet. Eftersom plattformen är flexibel och modulär kan företag enkelt växa med Extend. Det innebär att de kan ta en sak i taget och lösa de problem de har idag och sen växa med systemet när behov uppstår i framtiden.

Läs mer på www.extend.se

Extend. Think Small