Previa blir nu till Falck i Gävle.

Previa i Gävle byter namn till Falck

20220621: Nu förändras stadsbilden i Gävle när Previaskylten som prytt Drottninggatan 6 i många år byts till en Falckskylt. Gävles största företagshälsa byter varumärke.

- Vi byter namn, men fortsätter vara samma viktiga aktör för ett hållbart arbetsliv i Gävle som vi alltid varit, säger Sanna Strand, konsultchef på Previa i Gävle.

Previa är ett välbekant namn för de flesta i Gävle. Men nu är det dags att vänja om. Nu har den gamla skylten plockats ner och upp har Falckskylten kommit.

Falck, som startade som ett räddningsbolag i Danmark, är idag ett globalt hälsoföretag med ett helhetserbjudande inom hälsa och arbetsmiljö. Previa har ingått i Falckgruppen sedan 2014 och är koncernens största bolag inom företagstjänster för ett hållbart arbetsliv.

De kommande åren kommer samtliga bolag inom Falckgruppen globalt övergå till varumärket Falck. Förändringen där Previa blir Falck kommer genomföras steg för steg under året tills samtliga 100 enheter i Sverige byt namn. Gävle är en av de första i landet att byta skylt.

- Alla våra anställda fortsätter precis som vanligt, vårt kontor är kvar på samma plats. Våra kunder har alltså tillgång till all kompetens och hela vår kapacitet som idag, så på så sätt är det inte så stor skillnad, säger Sanna Strand.

Previas besöksadresser, webbsidan previa.se och alla kontaktuppgifter till Previas personal fortsätter vara samma som idag under hela 2022. Däremot kommer Falckloggan synas allt mer på Previas besöksenheter och i digitala kanaler i takt med att skyltar byts ut.

Den 1 januari 2023 försvinner namnet Previa helt, då sker även formellt byte av bolagsnamn.

- Det blir en spännande tid framöver nu när vi går mot att bli Nordens största hälsoföretag med fokus på ett hållbart arbetsliv och privatliv för alla våra kunder, säger Camilla Fredriksson kundansvarig i Gävle.

Media är välkomna att besöka oss för att höra mer om vårt varumärkesbyte!

Sanna Strand
Konsultchef Falck Previa Gävle
sanna.strand@previa.se

Camilla Fredriksson
Account manager Falck Previa Gävle
camilla.fredriksson@previa.se

Regioner

Falck verkar för att göra livet bättre, säkrare och hälsosammare för fler människor. Inom Falck finns hela spektrat från förebyggande hälsotjänster och företagshälsovård till sjukvård och akuta hälso- och räddningstjänster. Falck har bedrivit verksamhet i Sverige sedan 1950 (i Danmark sedan 1906), och är majoritetsägt av Lundbeck Foundation.

AB Previa som är Sveriges ledande företag inom företagshälsa ingår i Falckkoncernen sedan 2014. Previa kommer snart att byta namn och framöver gå helt under varumärket Falck. Hela namnbytet är klart i början av 2023.

Läs mer på previa.se/falck