Legitimerad Psykoterapeut/Psykolog med PDT och /eller KBT inriktning

Legitimerad Psykoterapeut; Familjeterapeuterna Syd AB; Malmö

Familjeterapeuterna Syd AB arbetar med familjefrågor där fokus ligger på relationsbehandling. Vi erbjuder Psykoterapi på uppdrag av Region Skåne inom Hälsoval Skåne. Ackreditering går endast att söka hos Region Skåne om man är anställd eller underleverantör till ett av Region Skåne godkänt företag. Vi är ett godkänt privat vårdbolag med avtalet Vårdval Psykoterapi.

Vi har idagsläget behov av en medarbetare. Vi söker dig som är legitimerad Psykoterapeut med i första hand inriktning Psykodynamisk gärna med vidareutbildning i KBT och/eller IPT. Du som söker tjänsten ska vara flexibel och ha hög stresstålighet. Du är eklektisk och är van att möta många olika människor. Du har erfarenhet av att arbeta systemiskt men tycker också om att arbeta med enskilda samtal. Din talang är att se och uppfatta signaler som behöver lyftas i samtalen för att skapa en förändring i patientens liv och nätverk.

Vi ser helst att en dag i veckan kan innehålla en kvällstjänstgöring. Vi erbjuder en större mottagnings kollegialitet och allt som det medföljer eftersom vi samarbetar med Själbodgatans psykoterapimottagning i centrala Malmö. Vi erbjuder utbildning i grundläggande nivå i metoden IPT 4,5,17,18 mars 2016.
För mer info se hemsidan, www.sjalbodgatan-psykoterapimottagning.se. och www.familjeterapeuterna.com

Anställningen är en sex månaders provanställning därefter erhålles en visstidsanställning som följer längden på avtalen med Region Skåne. Dina arbetsuppgifter vid sidan av behandlingen kommer att bli sedvanlig journalföring, registrering, bokning och avbokning/ombokning av dina kunder i ett tidbokningssytem och inlämnande av blanketter till expeditionspersonal. Vi kommer att planera för 3-4 tillfällen under våren 2016 för kollegiala överläggningar där du självklart deltar.

Löneanspråk, cv och referens ska finnas med i din ansökan. Vi ser både manliga och kvinnliga sökande.

Arbetstid/Varaktighet
Provanställning 6 månader därefter visstidsanställning. Arbetstid 16-20 timmar/vecka.

Lön
Timbaserad lön

Ange referensnummer: Fam2016
Vi tar emot ansökan via epost: johan@familjeterapeuterna.com