Familjerådgivare med lång erfarenhet i behandling av par och familj

Eva arbetar som Familjerådgivare och Familjeterapeut hos Familjeterapeuterna Syd med Höganäs kommun som uppdragsgivare och privata klienter. Hennes långa erfarenhet inom socialt arbete och inom psykiatrisk öppenvård gör henne mycket kompetent för uppdraget Familjerådgivning och Familjebehandling. I sitt arbete som familjebehandlare möter Eva olika problemställningar som otrohet, missbruk, förlorad lust, bristande samspel och ett dysfunktionellt samspelsmönster inom familjen. Eva behandlar familjen med systemisk metod där familjemönster och samspel mellan familjemedlemmarna kommer i förgrunden. Eva hjälper familjen att hitta tillbaka till ett samspel som ger högre funktionalitet än tidigare. Flera par återkommer för fortsatt behandling hos Eva. Hon inger trygghet och värme i mötet med sina klienter. Eva har distans till sig själv en stor portion humor vilket präglar Evas sätt att möta sin omgivning. Det är mycket hjälpsamt för en familj som i flera år har kämpat med sina problem. Eva bokas via bokningssystemet familjeterapeuterna.kaddio.com eller mail; info@familjeterapeuterna.com alternativt ringa 040-782 11.

"Kärlek & Hälsa" är Familjeterapeuterna Syd AB:s ledord. Familjens Hälsa är Vårt Uppdrag är vårt motto. Funktionella relationer till närstående, familj, släkt, vänner och arbetskamrater är grogrund för psykisk och fysisk Hälsa. Vårt arbete är att skapa förutsättningar till öppenhet och funktionell kommunikation i mellanmänskliga relationer.