Johan Hagström föreläser på temaveckan i Löddebygdens församling med temat "Kärlek".

Johan Hagström föreläser om Kärlek & Hälsa hos par och familjer på temaveckan "Kärlek" i Löddebygdens församling på torsdag den 11 februari kl 19-21.00. Johan talar utifrån sin erfarenhet som präst, familjerådgivare och legitimerad Familjeterapeut om och olika möten med kärlekspar och familjer. Det blir en presentation av några olika psykoterapimetoder som används idag vid olika psykiska besvär. Det kommer en del statistik och några välkända teman som vi alla snurrar kring i våra relationer - kommunikation, närvaro, lust och hur våra olika anknytningsmönster gäckar oss. Det finns plats för samtal och frågor kring kärlek och att leva i närheten av en annan människa. En del Familjeterapeutiska begrepp kommer att användas när Johan beskriver familjen t ex Allians och Subgrupper, Cirkularitet och Externalisering. Vi kommer också att prata en del kring våra barn & ungdomars utmaning med ångest och autismspektrumstörning. Är det vår tids problematik eller har vi alltid kämpat med det men inte haft kunskapen och orden för att beskriva uttrycken tidigare? Varmt välkomna att ta del av Johans föreläsning och samtalet kring de viktigaste frågorna.

"Kärlek & Hälsa" är Familjeterapeuterna Syd AB:s motto. Funktionella relationer till närstående, vänner, släkt och arbetskamrater skapar en god grund för själslig och kroppslig hälsa. Vårt arbete är att skapa förutsättningar till öppenhet och bra kommunikation i funktionella relationer.